سرپرست فرمانداری شهرستان حمیدیه با رد خبر آبگرفتگی 8 روستای مسیر خسرج گفت: تنها روستای حمدان ثلجه به دلیل موقیعت جغرافیای همچنان دچار آبگرفتگی است.
کد خبر: ۷۴۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱ 13 May 2019

شاهین هاشمی با رد خبر  مبنی بر اینکه هنوز  8 روستای مسیر خسرج درگیر سیلاب هستند، اظهار کرد: تنها روستای حمدان ثلجه به دلیل موقیعت جغرافیای همچنان دچار آبگرفتگی است روستای آلبومروح شمکلی نیز  ظرف سه روز گذشته از شرایط آبگرفتگی خارج شد و آب تنها در برخی از منازل این روستا وجود دارد.

وی با اشاره به عملیات آهک‌پاشی و پاکسازی معابر روستاها گفت: اغلب اهالی روستاهایی که به دلیل سیلاب در جنگل مستقر بودند به خانه‌های خود بازگشتند و تنها برخی از اهالی روستای آلبومروح شمکلی در پادگان ثامن الائمه حمیدیه و برخی به دلیل داشتن احشام در جنگل مستقر هستند.

سرپرست فرمانداری شهرستان حمیدیه با اشاره به مسیر 40 کیلومتری جاده مسیر خسرج، گفت: مسیر این جاده بازگشایی شده وتنها در نقطه حمدان ثلجه به دلیل آبگرفتگی هنوز برای تردد مشکل دارد پیش از بازگشایی جاده مردم از جاده شنی رفت وآمد می‌کردند.

هاشمی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات بلاعوض 40  تا 50 میلیونی ریالی معیشتی به روستاهای سیل‌زده آغاز شده است، عنوان کرد: مراحل تکمیل مدارک تسهیلات بلاعوض و با سود کم بهره منازل تعمیراتی و احداثی همچنین خسارات زمین های کشاورزی نیز آغاز شده است.

وی افزود:  شهرستان حمیدیه اولین شهرستانی در استان است که تسهیلات بلاعوض معیشتی آن درحال پرداخت است

هاشمی بیان کرد: کمک های غذایی از قبیل آرد، پکیج غذایی و بهداشتی، آب بسته‌بندی شده، خدمات پزشکی و روشنایی و حتی علوفه دام بین سیل زدگان توزیع شده است.

 

منبع: فارس

برچسب ها: سیلاب ، سیل ، حمیدیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار