نماینده دزفول در مجلس با بیان اینکه آرایش نظامی آمریکا پیام جنگ نمی‌دهد، گفت: همه این اقدامات برای افزایش قدرت چانه زنی و تحمیل مذاکره است و به همین دلیل دولت و مجلس باید در خط مقدم پاسخگویی به این تهدیدات باشند.
کد خبر: ۷۴۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ 13 May 2019

عباس پاپی زاده، نماینده مردم دزفول در مجلس درباره جلسه غیرعلنی امروز نمایندگان مجلس با فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: سردار سلامی با ارائه تحلیل از وضعیت آرایش قوای نظامی آمریکا گفت که احتمال درگیری نظامی در منطقه وجود ندارد.

وی افزود: هرچند آمریکا با استفاده از رسانه‌ها در حال القای این موضوع است که ناوهای جنگی خود را به خلیج فارس اعزام کرده اما عملاً هیچ تغییری در چینش نیروهای نظامی آمریکا در منطقه ایجاد نشده و آمریکایی‌ها از طریق جنگ رسانه‌ای و روانی به دنبال مذاکره با ایران هستند.

نماینده مردم دزفول در مجلس با بیان اینکه جنگ رسانه‌ای آمریکا علیه ایران شروع شده است، گفت: آمریکایی‌ها گمان می‌کنند که با ایجاد ترس از جنگ در بین مردم و با گستردن فشار اقتصادی به ایران اسلامی می‌توانند دوباره پای میز مذاکره با مسؤولان ما بنشینند و بحث خط تلفن و انتظار تماس هم بخشی از این سناریو است.

وی بیان کرد: فرمانده کل سپاه با ارائه تحلیل جامع از وضعیت توان دفاع ایران اسلامی و نیروهای آمریکایی گفت که آمریکا هیچ ظرفیتی برای جنگ با ایران را ندارد چرا که توان مقابله با نیروهای ایرانی را ندارند و آسیب جدی می‌بینند.

پاپی زاده عنوان کرد: آمریکا پس از جنگ جهانی دوم استراتژی خود را برای جنگ با کشورها تغییر داده و بدون مداخله مستقیم سعی کرده که در مقابل طرف خود پیروز شود. ابزار آنها در جنگ غیر مستقیم ایجاد فضای جنگ هراسیدر بین مردم، جنگ روانی و جنگ رسانه‌ای است و سعی می‌کنند که بدون جنگ مستقیم طرف مقابل خود را تسلیم کنند.

وی اظهار کرد: آمریکا زمانی به عراق، لیبی و افغانستان حمله کرد که این کشورها نیرویی برای مقابله با دشمنان خود نداشتند و با کوچک‌ترین نیروی انتظامی می‌شد بر آنها پیروز شد. امروز جمهوری اسلامی در وضعیت ایده آل قرار دارد و آرایش نظامی آمریکا برای ما پیام جنگ ارسال نمی‌کند اما متأسفانه برخی از رسانه‌های ما خواسته یا ناخواسته فریب دشمن را در این جنگ روانی خوردند و با ارسال خبرهای اشتباه در حال تضعیف روحیه مردم هستند.

نماینده مردم دزفول در مجلس با بیان اینکه همه تلاش آمریکا با افزودن تحریم‌ها و جنگ رسانه‌ای با ایران اسلامی، مذاکره است، افزود: آمریکا پس از جنگ جهانی دوم با ابزار مذاکره طرف مقابل خود را زمین زدند و حربه‌های رسانه‌ای آنها برای افزایش میزان چانه زنی در مذاکره است.

وی عنوان کرد: دولت و مجلس باید پاسخ‌های دندان شکنی بدهند تا قدرت چانه زنی کشور بالا رود؛ انتظار ما هم به عنوان نمایندگان مجلس این است که دولت مقتدرانه پاسخ همه تهدیدات را بدهد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار