مدیر آموزش و پرورش حمیدیه:
مدیر آموزش و پرورش حمیدیه با بیان اینکه حدود 13 هزار دانش‌آموز در حمیدیه مشغول به تحصیل هستند، گفت: از این تعداد حدود 600 نفر به طور مستقیم درگیر مساله سیلاب بوده‌اند.
کد خبر: ۷۴۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 13 May 2019

کریم سعیداوی اظهار کرد: از همان روزهای اولیه که مساله سیل پیش آمد مردم سیل زده در دو نقطه اسکان داده شدند. اسکان اضطراری، منطقه مرتفع رو به روی روستاهای زیرآب رفته بود که در این مناطق برای مردم چادر برپا شد. همچنین برخی از مردم در پادگان‌ها و مدارس به طور موقت اسکان داده شدند.

وی افزود: ما در این زمان لیستی از دانش‌آموزان تهیه کردیم. 18 نفر دانش‌آموز پایه دوازدهم روستای العوده، از دبیرستان امام علی(ع) را در مدارس شهر ثبت‌نام کردیم و در هنرستان ولایت این دانش‌آموزان را جا دادیم و برای آن‌ها کلاس‌های تقویتی لازم نیز برگزار کردیم. در حال حاضر نیز به دلیل اینکه فصل امتحانات است و ما می‌خواهیم این دانش‌آموزان از امکانات جانبی برخوردار شوند، در تلاش هستیم با انجام هماهنگی‌های لازم، این افراد را به سمت اردوگاه ثامن که حدود 300 متری شهر است، هدایت کنیم.

مدیر آموزش و پرورش حمیدیه تصریح کرد: در اردوگاه ثامن که اردوگاه مرکزی اسکان مردم بود، یک هزار و 110 خانوار اسکان داده شده بودند. در این اردوگاه آمار دانش‌آموزان را گرفتیم و تجهیزات آموزشی لازم را در اختیار همکاران قرار دادیم تا خدمات آموزشی به این دانش‌آموزان ارائه شود.

سعیداوی افزود: درخصوص دانش‌آموزانی که در چادر اسکان داده شده بودند، به دلیل گرم شدن هوا و قابل تحمل نبودن شرایط، وسیله نقلیه در اختیار این دانش‌آموزان قرار گرفت و این دانش‌آموزان هر روز به مدرسه برده می‌شوند.

وی گفت: بیشتر مشکل ما مسیر بخش مرکزی ما، یعنی مسیر خسرج است. در سیل اخیر با آبی که روی این مسیر آمده بود، عملا بستر جاده خراب شده بود. حتی در قسمت‌هایی از مسیر نیز که جاده مناسب بود با گذشت زمان و نشست زمین، چاله‌ها زیاد شدند. در شرایط عادی راه انحرافی از مرکز شهر تا دورترین نقطه حمیدیه، 40 دقیقه بود اما به دلیل مشکلات، این زمان به یک ساعت و 40 دقیقه افزایش پیدا کرد.

مدیر آموزش و پرورش حمیدیه خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر هنوز مسیر چند روستای ما بسته است. البته همکاران ما به مناطق آموزشی می‌روند و تدریس خود را انجام می‌دهند اما در برخی از این مراکز آموزشی هنوز سلامت ساختمان از نظر فنی و مهندسی تایید نشده است. با توجه به اینکه کرمان، استان معین ما اعلام شده بود و برای کمک اعلام آمادگی کرده بود، ما درخواست کردیم چند دستگاه کانکس در اختیاردانش‌آموزان قرار گیرد تا آن‌ها مشکلی از این نظر نداشته باشند.

سعیداوی گفت: هنوز هم در برخی مناطق در کمپ‌های اسکان کلاس برگزار می‌کنیم. چراکه در برخی روستاهای ما هنوز مسیر وصل نشده است و ساکنان این روستاها هنوز در اردوگاه‌ها هستند. در حال حاضر ما هنوز در چهار روستای حمیدیه، چهار مدرسه داریم که درگیر سیلاب هستند. از این مدارس با وجود اینکه آب وارد ساختمان شده است، 2 مدرسه قابل استفاده هستند.

وی تصریح کرد: حدود 13 هزار دانش‌آموز در حمیدیه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد حدود 600 نفر به طور مستقیم درگیر مساله سیلاب بوده‌اند. همچنین در حمیدیه 75 فضای آموزشی داریم که از این تعداد 14 فضا به طور مستقیم درگیر مساله سیلاب بوده‌اند

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار