مدیر مرز تجاری شلمچه سازمان منطقه آزاد اروند گفت: 43 هزار و 581 تن کالا در مدت یک ماه از مرز تجاری شلمچه به کشور عراق صادر شده است.
کد خبر: ۷۴۳۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷ 11 May 2019

هادی عطرفه روز میانگین تردد روزانه کامیون های حامل کالای ایرانی در بارانداز شلمچه را 350 تا 400 دستگاه عنوان کرد و گفت: علاوه بر ورود کامیون های حامل کالای صادراتی در بارانداز پایانه تجاری شلمچه بین 150 تا 200 کامیون عراقی برای بارگیری کالا در این بارانداز تردد دارند.

وی با بیان اینکه صادرات کالا از مرز بین المللی شلمچه در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 20 درصد افزایش داشته است گفت: ارزش کالاهای صادر شده به کشور عراق طی این مدت 37 میلیون دلار بوده است.

عطرفه با بیان اینکه با فعال شدن چهار شرکت لجستیکی در پایانه تجاری شلمچه یکهزار فرصت شغلی در این مرز بین المللی فراهم شده است در خصوص فیلم منتشر شده در فضای مجازی با عنوان درگیری در بارانداز شلمچه گفت: فیلم مذکور مربوط به درگیری در خارج از بارانداز پایانه شلمچه در سال گذشته بوده و طی امسال درگیری و ناامنی در بارانداز این پایانه رخ نداده است.

وی با بیان اینکه امنیت کالا و کامیون های حامل بار در بارانداز پایانه تجاری شلمچه فراهم است گفت: هم اینک چهار شرکت لجستیکی در محوطه بارانداز تامین امنیت صاحبان کالا و کامیون ها را به عهده دارند.

در استان خوزستان 2 بازارچه مرزی چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر برای صادرات کالا به عراق فعال هستند. 
مرزهای زمینی و دریایی خوزستان با کشور عراق ، از تیرماه سال 1382 پس از سرنگونی رژیم بعث صدام برای صادرات کالا و در مهرماه همان سال برای صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق بازگشایی شدند. 

خوزستان در یک دهه اخیر با استان های عراقی میسان و بصره که حدود 300کیلومتر مرز زمینی و دریایی مشترک دارد تفاهم نامه همکاری های تجاری ، آموزشی و فرهنگی منعقد کرده است. 

مرز شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر و 25 کیلومتری شهر بصره عراق قرار دارد.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار