رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول خبر داد:
رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول از شناسایی و توقف برگزاری ۱۷ تور گردشگری و مذهبی فاقد مجوز از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان و معرفی آنها به مراجع قانونی خبر داد.
کد خبر: ۷۴۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ 11 May 2019

حجت اله آریایی نیا اظهار کرد: با توجه به نزدیکی به فصل تابستان و افزایش تورهای گردشگری، اداره میراث فرهنگی علاوه بر اینکه فعالیت‌های آژانس‌های گردشگری دارای مجوز شهرستان را همچون تمامی فصول سال در راستای بهبود گردشگری رصد خواهد کرد با تمام توان تورهای گردشگری غیرمجاز را نیز شناسایی و به مراجع قانونی معرفی خواهد کرد.

وی با اشاره به افزایش شمار تورهای غیرمجاز به مقصد مشهد افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۶ تور فاقد مجوزهای قانونی به مقصد مشهد در شهرستان دزفول شناسایی و با هماهنگی اداره اماکن نیروی انتظامی از برگزاری آنها جلوگیری و به دستگاه قضا معرفی شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه به طور کلی از ابتدای امسال تاکنون با هماهنگی اداره اماکن، پلیس فتا و دستگاه قضا، ۱۷ تور غیرمجاز طبیعت گردی و مذهبی در این شهرستان شناسایی و از برگزاری آنها ممانعت شده، گفت: عوامل برگزاری تورهای گردشگری مذکور فاقد پروانه فعالیت بودند که پس از شناسایی به اداره اماکن معرفی شدند.

آریایی نیا، ساماندهی گشت‌های غیرمجاز را گامی در راستای توسعه گردشگری شهرستان و استان دانست و گفت: حادثه چال‎کندی دزفول نمونه و مصداقی برای عواقبی است که گشت‌های غیرمجاز ممکن است با آن‎ روبرو شوند؛ ضمن اینکه اداره میراث فرهنگی دزفول در طول سال ۹۷ نیز چندین گروه گردشگری را که به صورت غیرمجاز قصد برپایی تور داشتند، شناسایی و مانع اجرای این تورها شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول تاکید کرد: لازم است مردم در راستای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه و مشکل برای حضور در تورهای گردشگری و مذهبی ابتدا تحقیقات لازم را در خصوص سلامت و قانونی بودن آن تور به عمل آورده و یا به شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز شهرستان که تحت نظارت این اداره می‌باشند، مراجعه کنند.

آریایی نیا، هدف از ساماندهی تورهای غیرمجاز را جلوگیری از سفر مردم ندانست و اضافه کرد: در راستای حفظ امنیت مردم و جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه احتمالی، طرح جلوگیری از تورهای غیرمجاز به یکی از اولویت‌های سازمان میراث فرهنگی تبدیل شده ضمن اینکه پیرو پیگیری‌های صورت گرفته از طریق سازمان میراث فرهنگی مقرر شده که پلیس راهور نیز پس از شناسایی تورهای غیرمجاز از حرکت آنها در هر مسیری ممانعت کند.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان، گفت: بهتر است آژانس‌های گردشگری شهرستان، تورهای بافت گردی را در این ایام پس از اذان مغرب برگزار کنند و از آنجاییکه بافت تاریخی دزفول عمدتاً دارای محله‌های مذهبی و آئین‌های سنتی و منحصر به فردی در ایام مختلف سال است در هنگام برگزاری این تورها به این ظرفیت نیز توجه شود.

آریایی نیا توضیح داد: به طور کلی هر آژانس، انجمن و یا گروهی که قصد برگزاری تورهای گردشگری و مذهبی داشته باشد باید مجوزهای لازم را از اداره میراث فرهنگی اخذ نماید ضمن اینکه فعالیت آژانس‌ها در برگزاری تورهای گردشگری در ایام ماه مبارک رمضان با رعایت قوانین مطابق با روال عادی انجام خواهد گرفت.

۱۱ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجور های قانونی لازم در شهرستان دزفول فعالیت دارند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار