سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:
سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: جامعه هدف ما در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در منطقه جنوب غرب خوزستان ۲۶۴ هزار نفر است.
کد خبر: ۷۴۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ 11 May 2019

شکرالله سلمان زاده با اشاره به آمادگی واحد متبوع خود برای اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در جنوب غرب خوزستان (آبادان، خرمشهر و شادگان) اظهار کرد: بیماری پرفشاری خون مهمترین علت بیماری و مرگ در کشور است که می‌تواند منجر به سکته‌های قلبی، مغزی و نارسایی کلیوی شود.

وی با بیان اینکه بیماری پر فشاری خون به قاتل خاموش معروف است، افزود: نیمی از مبتلایان، از بیماری خود خبر ندارند و بر اساس مطالعات انجام‌‎شده یک سوم افراد کشور به بیماری پر فشاری خون مبتلا هستند و متأسفانه شیب ابتلاء به این بیماری رو به افزایش است.

به گفته وی بهترین راه پیشگیری این بیماری اصلاح سبک زندگی است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان یادآور شد: اصلاح سبک زندگی به معنی داشتن فعالیت ورزشی منظم، تغذیه مناسب به ویژه محدود کردن مصرف نمک، چربی‌های ترانس و کنار گذاشتن مصرف فست‌فودها، تنقلات، ترک سیگار و الکل است.

سلمان‌زاده تاکید کرد: دانشکده علوم پزشکی آبادان به منظور آگاه‌سازی شهروندان از عوامل خطر این بیماری و تشخیص افراد مبتلا، بسیج ملی کنترل فشار خون را همزمان با سراسر کشور در محدوده فعالیت این دانشکده در منطقه جنوب غرب خوزستان اجرایی می‌کند.

وی گفت: گروه هدف بسیج ملی کنترل فشار خون افراد بالای ۳۰ سال، بیماران کلیوی در هر سنی و زنان باردار در هر سنی و هر زمان از دوران بارداری هستند، که برای اجرای این طرح افراد یاد شده از ۱۷ خردادماه امسال تا پانزدهم تیرماه ۹۸ به پایگاه‌های ارزیابی طرح ملی کنترل فشارخون بالا مراجعه می‌کنند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار