معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها:
معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: دنیای امروز نیاز به اخلاق دارد و بال دیگر علم است و علمی که به اخلاق مجهز نباشد افراد را دچار جهل میکند.
کد خبر: ۷۴۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ 08 May 2019
به گزارش خبرنگار تابناک،  حجت الاسلام و المسلمین تقوی امروز ظهر در مراسم تودیع و معارفه مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: دانشگاه های علوم پزشکی فرصت ارائه خدمت رسانی را در تمامی عرصه ها از جمله حوادث غیر مترقبه مثل سیل و زلزله، مشکلات و بیماریها و غیره دارند که یک فرصت استثنایی هست.
وی با اشاره به اینکه امروز یکی از افتخارات نظام در دنیا داشتن دانشگاه های علوم پزشکی سرآمد است، ادامه داد: جهاد علمی را در حوزه دانشگاه های علوم پزشکی از جمله اصفهان هستیم که مرزهای بین المللی دانش پزشکی را در رشته های مختلف طی کرده است.
معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اذعان بر اینکه عدالت اجتماعی در جامعه وجود دارد، اضافه کرد: وقتی افرادی را شاهدیم که در دور افتاده ترین نقاط کشور زندگی می کردند و از مسیر علم توانستند امروز در بزرگترین دانشگاه های کشور مرتبه استادی و هیئت علمی بگیرند این نشان از عدالت اجتماعی در جامعه است.
وی با اظهار بر اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی لازم محورهای هشت گانه کشور را که اخلاق و امید دو محور آن است را پیاده سازی کنیم، ادامه داد: باید در جهت تمدن نوین در دانشگاه ها  گام برداریم.
حجت الاسلام تقوی که اخلاق را گمشده امروز جوامع غرب و شرق معرفی کرد، افزود: فیلسوفان غرب خلاء اصلی تمدن مدرن کشورهای غربی را نبود اخلاق می دانند.
وی با اشاره به اینکه اخلاق بال دیگر علم است و علمی که مجهز به اخلاق نباشد، قطعا آن علم به جهل فرد ختم میشود، ادامه داد: غایت دین اسلام در تکامل انسانی و تکامل انسان در اخلاق مداری است.
معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: دانشگاه ها جای رکود و خمودگی نیست وکرسی های آزاد اندیشی را باید در دانشگاه ها تجلی داد.
ع.ق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار