کد خبر: ۷۴۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ 08 May 2019

تابناک / به نقل از کیهان ورزشی: تیم سپیدرود رشت بنا به مشکلات مالی مجبور شد که لیگ هجدهم را با بازیکنان جوان شروع کند.سرمایه گذاری روی استعدادها برای سپیدرود توفیق اجباری بود تا تعدادی جوان در این تیم دیده شوند.

محمد بلبلی وینگر چپ و فریدونکناری تیم سپیدرود رشت یکی از آنهاست که در نیم فصل دوم در ترکیب قرمزپوشان شهر باران درخشید . گل زیبای او در هفته بیست و هفتم لیگ برتر به تیم فولاد خوزستان اوج کارش بود که نشان داد بلبلی فوتبالیستی خلاق و تکنیکی است.بلبلی در بازی برابر فولاد یک پنالتی برای سپیدرود هم گرفت که همبازی اش این پنالتی را هدر داد.

بلبلی در بازی مهم مقابل پرسپولیس هم بازی قابل توجهی انجام داد و به نقطه قوت این تیم شمالی بدل شد.محمد بلبلی از استعدادهای فوتبال مازندران است که در هفته به هفته بازیهای بهتری انجام می دهد. با این بهانه سراغش رفتیم و او میهمان این هفته ما است.
فوتبالیستی از فریدونکنار

-زادگاه محمد بلبلی بازیکن تیم سپیدرود رشت، فریدونکنار است و زادروزش در ۲۱ دی ماه ۱۳۷۶ به ثبت رسیده است:«خانه ما در محله فیروزآباد فریدونکنار است و بیشتر بچه هایش به فوتبال علاقه دارند. من هم مثل تمامی بچه ها فوتبال بازی می کردم و برای پیشرفت به مدرسه فوتبال رفتم.»

-وی ادامه داد:خانواده ام ورزشی نبودند. کسی را نداشتم که مرا به مربی یا تیمی معرفی کند.تنها حامی ام از کودکی مادرم بود.مادرم سالهاست که هم مادرم بوده و هم برایم پدری کرده است. مادرم بزرگترین حامی ام در زندگی بوده وباید بگویم که اگر امروز به جایی رسیده ام به علت حمایت های مادرم بوده است. من از هفت سالگی وارد مدرسه فوتبال شدم و از آن جا بود که استارت بازیگری ام در عالم فوتبال رقم خورد.

بطوریکه در سه مدرسه فوتبال شهرم حاضر شدم و فوتبال بازی کردم.مدرسه فوتبال دانش فریدونکنار اولین مکانی بود که می رفتم وزیرنظر مربیان زحمتکش اش تمرین می کردم. هم چنین مدرسه فوتبال درخشان فریدونکنار که مدتی در آن جا بودم و بازی می کردم و مدارس دیگری که جا دارد از تک تک مربیانش بخاطر زحمات شان تشکر کنم.

-محمد اضافه کرد:دیپلم دارم و به دانشگاه نرفتم.واقعیت این است که پس از کسب دیپلم برای پیگیری فوتبال به تهران رفتم و درگیر فوتبال شدم . نتوانستم ادامه تحصیل دهم و از این رو از دانشگاه دور شدم. اگر فرصتی دست دهد مایلم که به دانشگاه بروم. البته من پیش از رفتن به تهران در یکی از دانشگاه های مازندران در رشته عمران قبول شدم اما شرایط طوری رقم خورد که نتوانستم در این رشته ادامه تحصیل دهم.

برای تامین هزینه ها سر کار می رفتم

-وینگر چپ تیم سپیدرود رشت از فوتبالیست های خود ساخته است و مدتهاست که به زعم خودش نان آور خانواده است. محمد بلبلی در این خصوص به کیهان ورزشی می گوید:وقتی برای فوتبال بازی کردن به تهران رفتم مجبور بودم که برای تامین هزینه ها و کمک به خانواده کار کنم.دریافتی ای از باشگاه نداشتم و راهی نبود غیر از این که مشغول بکار شوم.به همین خاطر مدتی در یک شرکت باربری کار کردم. کارمان این بود که محموله ها را جابجا کنیم و روی تریلی های هجده چرخ بچینیم.بخشی از درآمدم را برای خانواده ام ارسال می کردم تا این که به باشگاه سایپای تهران رفتم و با این باشگاه قرارداد بستم. پس از این قرارداد روی فوتبال تمرکز کردم و مجبور نبودم برای تامین هزینه ها بر سر کار بروم.به هر روی زندگی برای خودش سختی هایی دارد که بایستی بر تک تک شان پیروز شد.

علی دایی به من نمره قبولی نداد

-محمد بلبلی در بخش بعدی گفت و گو با کیهان ورزشی ،نحوه ورودش به فوتبال باشگاهی شرح داد و گفت:مربیانم در مدارس فوتبال فریدونکنار توصیه کردند که برای پیشرفت در فوتبال به تهران بروم و فوتبالم را در پایتخت دنبال کنم. ازاین رو به تهران رفتم و به تیم های پایه باشگاه داماش تهران ملحق شدم.دو سالی در داماش بودم و تجارب خوبی کسب کردم.پس از پایان کارم در داماش بنا به پیشنهاد سایپایی ها ترجیح دادم به تیم های پایه سایپا بپیوندم.سایپایی ها با من تماس گرفتند و گفتند که با آنها قرارداد ببندم.یکسالی در سایپا بودم و حتی با تیم بزرگسالانش هم تمرین می کردم. آقای علی دایی سرمربی سایپا یک روز برای بازیکنان جوان تر بازی گذاشت و متاسفانه من در این بازی تمرینی عملکرد ضعیفی داشتم. بطوریکه علی آقا در پایان تمرین اعلام کردند که مرا نمی خواهند. هر چه دستیاران علی آقا گفتتند که بلبلی بر سر تمرینات قبلی عملکرد خوبی داشته است اما علی آقا ملاک شان همان تمرین پایانی بود. به هر روی علی آقا سرمربی تیم سایپا بود و نظر نهایی را اعلام می کردند.

علی کریمی گفت برو قراردادت را امضا کن

-وینگر چپ سپیدرود ادامه داد:پس از پاسخ منفی آقای دایی از باشگاه سایپا خواستم که رضایت نامه مرا صادر کنند تا بتوانم در تیم های دیگر تست فنی دهم و اگر نمره قبولی گرفتم شرایط حضورم در تیم دیگری فراهم شود.ابتدا سایپایی ها موافقت نکردند اما با اصرار بیشتر راضی شدند تا رضایت نامه ام را صادر کنند.پس از مدتی با خبر شدم که تیم سپیدرود در تهران تمرین می کند و برای بازیکنان جوان تست فنی گذاشته است.

من هم رفتم و خود را به آقای علی کریمی سرمربی وقت سپیدرود معرفی کردم. در تست فنی شرکت کردم و قرار شد در بازی دوستانه فردای تست فنی برای سپیدرود بازی کنم.روز دوم بر سر تمرین رفتم و اتفاقا بازی خوبی برای سپیدرود در بازی دوستانه انجام دادم و در پایان بازی دوستانه از علی آقا نمره قبولی دریافت کردم. علی آقا به من گفت که به رشت بروم و با باشگاه سپیدرود قراردادم را امضا کنم. خلاصه این که به رشت رفتم و قرارداد رسمی ام را با سپیدرود امضا کردم و به عضویت تیم محبوب مردم رشت درآمدم. از این انتقال خوشحالم زیرا به تیمی آمده ام که هواداران خوبی دارد که همیشه از تیم شهرشان حمایت می کنند و هیچ گاه پشت تیم شان را خالی نمی کنند.

شاگردی علی کریمی برایم افتخار است

-وی ادامه داد: وقتی علی آقا گفت که بروم قراردادم را با سپیدرود امضا کنم اصلا به پول و مبلغ قرارداد فکر نمی کردم. تنها چیزی که برایم اهمیت داشت این بود که شاگرد علی کریمی یکی از ستارگان پرفروغ فوتبال ایران شده ام.همین که علی آقا قبول کرد در تیمش بازی کنم برایم افتخار بزرگی بود.چه بهتر که یک فوتبالیست قسمتی از دوران بازیگری خود را زیر نظر آدم بزرگی چون علی کریمی سپری کند.این افتخار نصیبم شد و خوشبختانه با حمایت های آقای کریمی توانستم در لیگ برتر به میدان بروم و بازی در لیگ را تجربه کنم. لازم است از علی کریمی فوتبالیست نامدار کشورمان در یک دهه گذشته تشکر ویژه کنم.

-وینگر چپ سپیدرودها درباره اولین حضور خود در لیگ برتر به کیهان ورزشی می گوید:دقیقه ۸۰ بازی برابر تیم سپاهان اصفهان بود که آقای علی کریمی دستور تعویض داد و من برای اولین مرتبه پا به میدان لیگ برتر گذاشتم.۱۰ دقیقه فرصت داشتم تا دستورات فنی آقای کریمی را در زمین پیاده کنم . خلاصه این که هر چه داشتم در زمین گذاشتم.متاسفانه علی آقا پس از مدتی از تیم سپیدرود رشت رفت . علی آقا تصمیم به جدایی گرفت و حیف که بیشتر نتواستم شاگرد علی آقا شوم.

من به آقا نادر بدهکارم

-وی ادامه داد:پس از جدایی علی آقا تصمیم گرفته شد که نادر دست نشان جانشین کریمی شود.پیش از آن که از تاثیرات حضور آقای دست نشان در کادرفنی سپیدرود بگویم لازم است از توجه ایشان تشکر کنم. به شخصه به آقای دست نشان خیلی بدهکارم . آقا نادر از روزی که وارد سیپیدرود شد به من اعتماد کرد و فرصت داد که تا خودم را در ترکیب سپیدرود نشان دهم.ایشان لطف کرد و مرا برابر تیم پرسپولیس در ورزشگاه سردار جنگل رشت به میدان فرستاد. به نظر من آقا نادر لطف بزرگی در حقم کرد که در اولین بازی ای که روی نیمکت پرسپولیس نشست مرا از ابتدای مسابقه به میدان فرستاد.

-وینگر سپیدرودی ها اضافه کرد:بازی برابر پرسپولیس یک شروع قابل توجه برایم بود.من برای اولین بار به عنوان بازیکن ثابت به زمین رفتم. حریف مان صدرنشین لیگ برتر بود.واقعیت این است که در دقایق ابتدایی با جوحاکم بر بازی دست و پنجه نرم می کردم اما هر چه از زمان مسابقه گذشت راحت تر بازی کردم و توانستم وظایفم را در زمین بازی انجام دهم. وقتی یکی دو دریبل زدم و و توپ را جلو بردم اعتماد به نفسم بیشتر شد.سپیدرود در نیمه دوم بازی قابل توجهی ارائه داد و آنقدر خوب بازی کرد که اگر تمرکزمان بیشتر بود می توانستیم از پرسپولیس امتیاز بگیریم. روحیه مان با راهنمایی های آقا نادر از ابتدای نیمه دوم دوچندان شد و حقیقتا عملکرد خوبی داشتیم. بازی را به پرسپولیس صدرنشین لیگ باختیم اما سپیدرود در نیمه دوم بازی برابر پرسپولیس نشان داد که به آسانی تسلیم حریف خود نمی شود.

بازی کردن در لیگ برتر از دسته یک آسان تر است

-محمد بلبلی در خصوص بازی کردن در جو لیگ برتر به کیهان ورزشی می گوید:برخی فوتبالیست ها می گویند بازی کردن در لیگ برتر دشوارهای خاص خودش را دارد و اصلا آسان نیست اما تجربه من با سایر بازیکنان متفاوت است و می گویم که بازی کردن در لیگ برتر به هیچ وجه سخت نیست.من خیلی راحت فوتبال بازی می کنم و به نظر من فوتبال بازی کردن در لیگ دسته اول بسیار دشوارتر از لیگ برتر است. بازیکنان در لیگ دسته اول با شرایط خاصی مواجه هستند.

-وینگر سپیدرودی ها درباره مصدومیت اخیر خود می گوید: متاسفانه پس از حضور در ترکیب ثابت تیممان آسیب دیدم. مصدومیت سبب شد تا برای مدت کوتاهی از ترکیب دور باشم اما دوباره در هفته بیست و هفتم لیگ برتر به ترکیب ثابت سپیدرود برگشتم و توانستم مقابل تیم فولاد خوزستان بازی کنم.متاسفانه بازی برابر پارس جنوبی جم را از دست دادم.البته تیم ما برابر پارس جنوبی امتیاز گرفت.

سپیدرود به فولاد باخت چون روزش نبود!

-بازی سپیدرود برابر فولاد خوزستان در هفته بیست و هفتم لیگ برتر صحبت بعدی ما با محمد بلبلی بود و وی در این خصوص می گوید:متاسقانه این بازی خانگی را مقابل فولاد خوزستان باختیم. تیم ما روی اشتباهات دو گل خورد و اگر فیلم بازی را دیده باشید متوجه می شوید که فولاد دوگل عجیب به ما زد.فولاد دو حمله کرد و دوگل به سپیدرود زد در حالی که ما نود دقیقه توپ و میدان را دراختیار داشتیم و نباید نتیجه را به حریف واگذار می کردیم.بعضی روزها هر کاری انجام دهید بازهم تیم تان نمی تواند گل بزند و نتیجه دلخواه خود را کسب کند.واقعا برابر فولاد روزمان نبود.یک پنالتی هم گرفتیم که متاسفانه هدر رفت.

-وی ادامه داد:پنالتی برابر فولاد روی حرکت من به دست آمد. حسین شنانی به من پاس داد و من یکدفعه مدافع فولاد را مقابل خود دیدم و همان لحظه تصمیم گرفتم که او را دریبل کنم که مدافع فولاد با پایش سرنگونم کرد و داور اعلام پنالتی کرد.اتفاقا بازیکنی که پنالتی را از دست داد در سه بازی پیشین سپیدرود پنالتی هایش گل شده بود.چنین اتفاقاتی در فوتبال عادی است و بازیکنان مطرح جهان هم در حساس ترین لحظات پنالتی از دست می دهند.

من به بقای سپیدرود در لیگ برتر امیدوارم

-بلبلی در پاسخ به این پرسش که چرا خودش پشت ضربه پنالتی مقابل تیم فولاد خوزستان قرار نگرفت به کیهان ورزشی گفت:سرمربی تیم تعیین می کند که کدام بازیکن ضربه پنالتی را بزند.از ابتدا قرار بود که مهرداد بایرامی ضربه پنالتی را بزند که متاسفانه ضربه اش هدر رفت.فکر کردن به پنالتی هدر رفته گره ای را باز نمی کند بلکه تلاش بیشتر است که باعث می شود اشتباهات جبران شود. ما باید به فکر جبران باشیم و تمرکزمان را برای کسب نتایج دلخواه حفظ کنیم.

-وینگر چپ سپیدرود در بازی برابر فولاد خوزستان در هفته بیست و هفتم لیگ برتر یک گل زیبا و فنی به ثمر رساند که تحسین برانگیز بود. محمد درباره گل خود می گوید: به هر روی همه تلاش کردند تا در بازی برابر فولاد نبازیم و بدون امتیاز میدان را ترک نکنیم اما متاسفانه روزمان نبود و نتیجه را واگذار کردیم. خداراشاکرم که ضربه ام به شکلی که دیدید وارد دروازه فولاد شد.البته همه بازیکنان تلاش کردند و من فقط ضربه آخر را زدم که وارد دروازه حریف شد.

-بلبلی در پاسخ به این سئوال که سپیدرود در لیگ برتر می ماند یا نه؟ به کیهان ورزشی گفت:ما که برای بقا در لیگ برتر خیلی امید داریم و امیدوارم سپیدرود تیم مردمی رشت در لیگ بماند.ان شاا… خدا کمک مان می کند و ما در لیگ می مانیم. حیف است که تیم مردمی سپیدرود سقوط کند. حقیقتا سپیدرود تیمی است که هواداران قابل توجهی دارد و حیف است چنین تیمی با این تماشاگران بامعرفت و دوست داشتنی سقوط کند! ما تا آخرین لحظه برای بقای سپیدرود در میدان تلاش می کنیم و حتی حاضریم در سخت ترین شرایط برای ماندگار شدن سپیدرود بجنگیم.

مشکل فوتبال مازندران مدیریتی است

-بحث بعدی ما درباره حضور بازیکنان مازندرانی در تیم های شهرستانی است در حالی که بیشتر بازیکنان نساجی مازندران را فوتبالیست های غیر بومی تشکیل می دهند.محمد بلبلی درباره این که چطور می شود فوتبالیست های مازنی سر از تیم های شهرستانی درمی آوردند به کیهان ورزشی گفت:متاسفانه فوتبال مازندران از نظر مدیریتی با مشکلاتی مواجه است که جای بحث و بررسی دارد.بیشتر بازیکنان مازندرانی تمایل دارند در خارج از استان خود بازی کنند.

الان بیشتر فوتبالیست های مازنی در تیم های قدرتمند لیگ برتر بازی می کنند. تنها دلیلش هم مشکل مدیریتی است که بازیکنان مازنی را وادار می کند به تیم های بیرون از استان خود ملحق شوند. وقتی فوتبالیست مازنی می بیند که در تیم های شهرستانی می تواند قرارداد خوبی ببندد و شرایط خوبی پیدا می کند مجاب می شود به تیم های شهرستانی بپیوندد.مدیران محترم ورزش استان مازندران می بایست برای این مسائل فکری اساس کنند و سرمایه های استان خود را حفظ نمایند.بودجه تیم های مازندرانی پایین است . امیدوارم مسئولان محترم ورزش استان برای فصل آینده برنامه ریزی بهتری کنند .

علی کریمی بخاطر سپیدرود کنار رفت

-بلبلی با تشکر از حمایت هواداران تیم سپیدرود به کیهان ورزشی گفت:تماشاگران سپیدرود بی نظیر هستند. بزرگترین حسن شان این است که در روز مسابقه ورزشگاه را پر می کنند و تیم شان را تنها نمی گذارند.بزرگترین خواسته ما این است که با کسب نتایج خوب در اخرین هفته لیگ دل تماشاگران مان را شاد کنیم تا خستگی یکسال حمایت از سپیدرود در تن شان باقی نماند.خدا کند بتوانیم دل این مردم خوب را شاد کنیم.بزرگترین آرزوی من همین است.

-وی ادامه داد: همه دوست دارند که سپیدرود در لیگ برتر بماند اما یک سری اتفاقات رخ می دهد که گاهی روی روند تیمی تاثیر می گذارد.این مسائل در عالم فوتبال دیده می شود و به شکلی عادی است. ما باید برای حفظ موقعیت سپیدرود در لیگ تلاش کنیم .

-محمد بلبلی در خصوص تاثیرات حضور علی کریمی در سپیدرود رشت و این که چه شد تیم را رها کرد، می گوید:بازیکنان به علی اقا علاقه وافری داشتند.علی آقا برای سربلندی سپیدرود هر کاری از دستش برآمد انجام داد اما پس از یک بازی اعلام کرد که قصد جدایی دارد و سپس از سپیدرود رفت!ایشان تشخیص داد که نباید در تیم بماند.پس از مدت کوتاهی آقایان در فوتبال رشت با نادر دست نشان مذاکره کردند و با ایشان قرارداد بستند و آقا نادر سرمربی سپیدرود شد.به نظر من علی کریمی بخاطر حفظ موقعیت سپیدرود از لیگ کنار رفت و می خواست به تیم کمک کند.

-محمد درباره هفته های پایانی و سرنوشت ساز لیگ برتر و این که کدام تیم قهرمان می شود به کیهان ورزشی گفت:اختلاف امتیازات تیم های مدعی در بالای جدول رده بندی بسیار نزدیک است.به نظر من بازیهای رودررو قهرمان لیگ امسال را تعیین می کند و در انتهای جدول هم شرایط سه تیم سپیدرود،نفت مسجد سلیمان و استقلال خوزستان بسیار حساس است.

-بلبلی درباره آینده فوتبالی خود گفت: دوست دارم در لیگ جزیره بازی کنم.تلاش می کنم تا روزی در لیگ برتر انگلیس بازی کنم.امیدوارم به این ارزوی خود برسم.

-وی در پایان گفت:لازم است از علی کریمی و نادر دست نشان تشکر ویژه کنم.هر دو به من خدمت کرده اند.هم چنین لازم است از مادرگرامی ام تشکر ویژه کنم که همیشه حمایتم کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار