رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به فعالیت دلالان در فصل برداشت گندم، گفت: کشاورزان مراقب دلالان و سودجویان باشند؛ براساس اخبار به‌دست‌آمده دلالان گندم را باهدف ضربه زدن به امنیت غذایی کشور می‌خرند.
کد خبر: ۷۴۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴ 08 May 2019

کیخسرو چنگلوایی با اشاره به خرید بیش از 50 درصد مزارع گندم، اظهار داشت: در حال حاضر تقریبا نیمی از مزارعی که زیر کشت گندم رفته بودند برداشت و خریداری‌شده است.

وی افزود: امسال حدود 150 هزار هکتار از اراضی آبی خود را در سیل از دست دادیم اما به دلیل بارش‌های جوی مناسب، زمین‌های دیم این کمبود را جبران می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: کشاورزان با پیشنهاد قیمت‌های بالاتر از نرخ خرید تضمینی گندم توسط دلالان فریب آن‌ها را نخورند چراکه در وهله نخست مشخص نیست پول گندم خریداری‌شده آن‌ها کی پرداخت می‌شود.

چنگلوایی تصریح کرد: در حال حاضر 90 درصد کشاورزانی که محصول خود را به سازمان جهاد کشاورزی تحویل دادند هزینه آن را براساس نرخ اعلام‌شده دولتی دریافت کرده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی با اشاره به افزایش فعالیت دلالان در فصل برداشت گندم، گفت: کشاورزان مراقب دلالان و سودجویان باشند زیرا براساس اخبار به‌دست‌آمده دلالان گندم را باهدف ضربه زدن به امنیت غذایی کشور خریداری می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی خواست تا هرچه سریع‌تر با دلالان عرصه خرید گندم و انتقال آن به خارج کشور به‌صورت جدی مقابله کنند.

چنگلوایی تصریح کرد: پس از انجام تحریم‌های ظالمانه توسط دشمنان و ناامید شدن آن‌ها به سبب مقاومت مردم، دشمنان این بار در تلاش‌ هستند تا امنیت غذایی مردم را به چالش مواجه کنند.

 

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار