رئیس کل دادگستری استان خوزستان با تشریح سیاست های جدید قوه قضائیه، گفت:حجم ورودی پرونده به دستگاه قضایی بالاست و می توان با تشکیل کمیته کاهش ورودی در هر شهرستان، برخی از دعاوی را به دستگاه هایی سوق داد که قابلیت رسیدگی به این دعاوی را دارند.
کد خبر: ۷۴۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ 06 May 2019

فرهاد افشارنیا در اولین همایش مسولان قضایی استان، اظهار داشت: حجم ورودی پرونده به دستگاه قضایی بالاست و می توان با تشکیل کمیته کاهش ورودی در هر شهرستان، برخی از دعاوی را به دستگاه هایی سوق داد که قابلیت رسیدگی به این دعاوی را دارند. 

وی با تاکید بر اهمیت کریم ارباب رجوع، گفت: با به کارگیری تدابیری می توان از برخی هزینه ها برای دستگاه قضایی و ارباب رجوع کاست. 

افشارنیا تصریح کرد: به طور مثال استفاده از ابلاغ الکترونیکی توانسته بخش قابل توجهی از هزینه های مالی را کاهش دهد و موجب کاهش اطاله دادرسی شود.

وی همچنین بر استفاده از مجازات های جایگیزین حبس تاکید کرد و گفت: با استفاده از این مجازات ها، می توان از بسیاری پیامدهای اجتماعی برای متهمان و خانواده های آنان پیشگیری کرد. 

تشکیل کمیته صیانت از سرمایه گذاری و اقتصاد مقامتی، بازدید مستمر و هدفمند از زندان ها و رسیدگی به مسائل زندانیان، فعالیت در حوزه پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی و تشکیل ستاد جرائم خاص و کاهش پرونده های باقی مانده از سال های قبل، از دیگر تاکیدات رئیس کل دادگستری خوزستان در این همایش بود.

افشارنیا همچنین از رؤسا و دادستان های مناطق سیل زده استان در به کارگیری تدابیر لازم در کنترل وضعیت موجود، همدردی در جذب کمک ها و ارائه تذکرات لازم به مسئولان قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: در جریان سیل اخیر، معادل 14 میلیارد متر مکعب آب از استان عبور داده شد و با مدیریت خوب در استان و رهاسازی آن در دشت ها، کمترین آسیب ها به شهرهای استان وارد شد. 

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار