مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت:
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت:هم اکنون ۲۴۰ هزار دانش آموز در استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند، بنابراین کادر آموزشی ۱۳ هزار نفره آموزش و پرورش جوابگوی این تعداد دانش‌آموز نیست.
کد خبر: ۷۴۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ 05 May 2019

آموزش و پرورش استان مرکزی به بیش از 3 هزار نیرو نیاز دارد

شهریار فولادوند ظهر امروز دربازدید از دبستان کودکان استثنایی بنت الهدی ساوه با اشاره به مشکلات آموزش وپرورش استان مرکزی اظهارداشت: استان مرکزی علی‌رغم پیشرفت‌های علمی با کمبود شدید نیروی انسانی و  فضای آموزشی درحوزه آموزش وپرورش مواجه است.

وی افزود: هم اکنون ۲۴۰ هزار دانش آموز در استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند، بنابراین کادر آموزشی ۱۳ هزار نفره آموزش و پرورش جوابگوی این تعداد دانش‌آموز نیست. در صدد آن هستیم که از طریق استفاده از نیرو‌های حق‌التدریسی مشکل کمبود کادر آموزشی آموزش و پرورش را حل کنیم.

مدیرکل اموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان مرکزی در حال حاضر بیش از ۳ هزار نیرو نیاز دارد که این مورد نیاز به بررسی دارد.

فولادوند با اشاره به اولویت آموزش و پرورش در تک شیفت بودن مدارس افزود: در سطح استان مرکزی بخش اعظم مدارس آموزش و پرورش دوشیفته هستند که این مشکل در شهرستان ساوه به سبب مهاجرپذیری بیشتر احساس می‌شود. مشکل دو شیفته بودن مدارس تا حدودی با مشارکت خیران مدرسه ساز ساوه مرتفع شده است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مشکلات دانش‌آموزان استثنایی به سبب مشکلات آن‌ها تصریح کرد: به سبب سن بازنشستگی در حوزه کودکان استثنایی، آموزش و پرورش کمبود نیرو دارد و ۴۲۰ نیروی آموزشی در کادر آموزشی مدارس کودکان استثنایی  نیاز داریم

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد:در کنارمشکلات نیروی انسانی و فضای اموزشی، پرسنل نیز انتظارات ومشکلاتی در بحث حق سنوات و دیگر تسهیلات دارند که باید به آن‌ها رسیدگی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار