مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کاشان:
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کاشان گفت: از 60 روستای بالای 20 خانوار در کاشان، فاز اول طرح هادی در 38 روستای کاشان به اجرا درآمد.
کد خبر: ۷۴۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 05 May 2019
بهروز ستاری در گفت و گو با خبرنگار تابناک اظهار داشت: با تخصیص قیر رایگان طی سالهای 95 تا 97 و مشارکت مردمی و دهیاریها تاکنون بالغ بر 400 هزار متر مربع از معابر روستایی را آسفالت کردی
وی به 114 سکونتگاه روستایی در شهرستان کاشان و 60 روستای بالای 20 خانوار در این شهرستان اشاره کرد و افزود: برای تمام روستاهای بالای 20 خانوار تاکنون طرح هادی تهیه و تصویب شده است که در قالب آن بتوانیم اقدام به آزادسازی معابر، جدول گذاری، پیاده رو سازی و سنگ فرش کنیم.
 
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کاشان افزود: با توجه به وسعت روستاها طرح هادی در چندین فاز به اجرا در می آید که بدنبال اجرای این طرح تاکنون 20 درصد از معابر روستایی آزاد سازی و اجرا شده است.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 15 روستا از شهرستان کاشان قابلیت اجرای طرح بوم گردی و گردشگری را دارد، ادامه داد: در حال حاضر طرح  بوم گردی و گردشگری در روستای نشلج کاشان که دارای بافت با ارزش تاریخی است، با تخصیص اعتبارات ملی جداره سازی و سنگ فرش آن در دست اقدام است.
 
تخصیص 21 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی 2 هزار و 531 مسکن روستایی
 
وی از احیاء بافت فرسوده روستاهای کاشان در قالب طرح هادی خبر داد و تصریح کرد: بالغ بر 50 درصد از روستاهای این شهرستان بافت فرسوده است که نیاز به نوسازی و احیاء دارد.
 
ستاری با اعلام اینکه تاکنون بالغ بر 21 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به منظور بهسازی و نوسازی 2 هزار و 531 مسکن روستایی در کاشان اختصاص یافته است، گفت: در قالب بهسازی و نوسازی مساکن روستایی وام 25 میلیون تومانی به روستائیان داوطلب داده میشد که امسال با افزایش مبلغ وام، امکان تسریع در ساخت و سازهای مساکن روستایی هست.
 
مدیر بنیاد مسکن روستایی کاشان که از پذیرش سفته های زنجیره ای جهت تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن خبر داد، گفت: با توجه به اینکه عمده مشکل روستائیان در دریافت وام های روستایی ضمانت های بانکی بود که باید دو ضامن کارمند ارائه می کردند و از اواخر سال گذشته طبق دستورالعملی قانون روستائیان میتوانند با ارائه سفته های زنجیره ای وام را دریافت کنند اما هنوز اقدامی از سوی بانک ها را شاهد نیستیم.
 
 وی گفت: بالای 10 هزار جلد سند در راستای سند دار کردن خانه های روستایی  و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت تاکنون صادر شده است.
ع.ق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار