تغيير سبك زندگي و بي تحركي و مصرف غذاهاي آماده و فست فودها را همواره از عوامل اصلي بروز بيماريهاي خطرناك غير واگير و در راس آن بيماريهاي قلبي و عروقي، تنفسي، ديابت، سرطان و بيماريهاي ريوي و گوارشي اعلام مي كنند ، عواملي كه امروزه علاوه بر اینکه بسياري از ميانسالان و جوانان را درگير كرده است به کودکان رسیده و نوزادان را درگیر کرده است.
کد خبر: ۷۴۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ 05 May 2019

به گزارش خبرنگار تابناك، امروزه که با حجم وسیعی از کودکان بیماری مواجهیم که با بیماریهای غیر واگیر دار دست و پنجه می زنند وهمین مسئله سبب شده که جامعه پزشکی اصفهان به فکر توسعه تنها بیمارستان تخصصی وفوق تخصصی کودکان خود بیفتد و در این راه خواستار کمک های مردمی شده در حالی است که باید یک گام به عقب برداشت و علت نفوذ بیماری را در کودکان، نوزادان و حتی جنین های بیمار جستجو کرد.
اصفهان که طی سالیان سال خشکسالی سبب آلوده شدن هوا، خاک و آب به فلزات سنگین شد و این آلودگی ها نفس ها را تنگ کرد و ریه ها و گوارش را خراب کرد و باعث مرگ زودرس و سقط بسیاری از جنین ها شد.
البته از این عوامل که بگذریم عواملی مثل ازدیاد مادران سیگاری و معتاد به مواد مخدر و الکلی، مادراني كه از نظر روحي شرايط بارداري سالم را نداشتند و با هجمه اي از استرس ها و فشارهاي عصبي مواجه بودند، مادراني كه از فرط خوشگذراني و استفاده از مواد شيميايي رنگين ومواد آرايشي زياد و قرار گرفتن در معرض انواع امواج مبايل و اينترنت و غيره سبب ابتلا جنين خود به بيماري شدند، پوشيدن لباس هاي نامناسب و بسياري از عوامل ريز و درشت ديگري كه در سلامتي جنين بسيار موثر است اما به خاطر زندگي هاي امروزه بي اهميت شناخته شده است.
سن بيماريهاي غير واگيردار امروزه به مرز كودكي رسيده است و شاهد ابتلا نوزادان و كودكان به اين دست از بيماريهاي هستيم كه جامعه پزشكي را نگران كرده است.
كودكاني كه تازه اول راه رفتن و شيطنت و بازيگوشي و مدرسه رفتن آنها هست در زمان حاضر به انواع بیماریهای کلیوی، قلبی و عروقی و انواع سرطان ها و کودکان تندخو و عصبی مبتلا کرده است.کودکانی که به خاطر نداشتن تغذیه مناسب بخشی به علت فقر و بخشی به خاطر وجود مواد غذایی نامناسب در سطح بازار و در دسترس عموم ، سیستم ایمنی بدن آنها را هر روز ضعیف تر کرده و در معرض انواع بیماریها قرار داده است.
افزايش تعداد كودكان و نوزدان بيمار زنگ خطر جدي است و نسلي بيمار را در آينده شاهد خواهيم بود و به طور قطع آمار مرگ و مير را که امروزه به سن جوانی رسیده است را به زودی به سن نوجوان و کودکان خواهند رساند.

ع.ق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار