فرماندار فریدن گفت: میزان خسارت وارد شده به این شهرستان به دنبال بارش های سیل آسای فروردین، نزدیک به 500 میلیارد ریال برآورد شد.
کد خبر: ۷۴۰۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴ 04 May 2019

به گزارش تابناک، سید تقی معین الدینی با بیان اینکه این خسارت ها بیشتر به منازل مسکونی، مدارس، اراضی کشاورزی، تاسیسات زیر بنایی و خدماتی و زیر ساخت های شهری و روستایی بوده گفت: خسارت های وارده به بخش مسکن از طریق اعطای تسهیلات احداثی و تعمیراتی و در بخش کشاورزی بر اساس دستورالعملی که از سوی هیات دولت ابلاغ شده، طی برگزاری کمیته ای شناسایی، بررسی و به خسارت دیدگان پرداخت می شود.
به گفته وی میزان پرداخت خسارت بارندگی به بخش های مختلف برای اخذ اعتبار جمع بندی شد، همچنین خسارت بخش هایی که از پوشش بیمه ای برخوردارند از طریق صندوق های بیمه ای پرداخت می شود.
فرماندار فریدن با بیان اینکه تهدیدهای مرتبط با وقوع سیل در منطقه از همان ساعت نخست اعلام وضعیت آماده باش مدیریت شد، افزود: بررسی مسیر رودخانه ها، هدایت روان آب های شهری و روستایی به مسیر کم خطر، کنترل ظرفیت بندهای خاکی بخصوص در روستاها، تخلیه منازل در معرض خطر و اسکان در محل های امن، کمک رسانی به گردشگران نوروزی و نظارت بر عملکرد همه نهادهای خدمت رسان از جمله اقداماتی بود که انجام شد.
معین الدینی درخصوص میزان خطر وقوع سیل در این منطقه گفت: بر اساس مطالعات انجام شده با توجه به توپولوژی جفرافیایی و اقلیم در بارش های مداوم بالای 100 الی 120 میلی متر احتمال وقوع سیلاب در این منطقه افزایش می یابد.
وی مدیریت موفق بحران را در گرو نظم، هماهنگی ، همدلی و سرعت عمل دانست و افزود: در هر بار وقوع بلایای طبیعی و سنجش عملکرد ستاد بحران می توان نقاط ضعف و قوت را دریافت.
معین الدینی جلوگیری از موازی کاری، استفاده مناسب از امکانات و تجهیزات موجود وهماهنگی بین دستگاهی را از جمله مزیت های مدیریت بحران در شهرستان برشمرد.
به گفته وی کمبود امکانات، تجهیزات و ماشین آلات و نبود هم افزایی کافی بین برخی نهادها همچنین بین نهادهای منطقه ای و استانی از مهم ترین ضعف های منطقه در مدیریت بحران به شمار می رود. 
معین الدینی پیش بینی دقیق حوادث احتمالی و اجرای اقدامات پیشگیرانه را از اصول مهم مدیریت بحران دانست.
وی کاشت اصولی و هدفمند درختان، افزایش پوشش گیاهی در بسترهای خاکی مناسب، اجرای طرح های آبخیزداری، رفع نقاط پر خطر و ایمن سازی آن از طریق احداث سیل بند، لایروبی منظم حریم رودخانه ها، کنترل استحکام سد های خاکی، انسجام نیروهای انسانی مستقر در نهادهای مربوطه و تمرین مداوم برای روزهای بحران را از راهکارهای کنترل سیلاب های احتمالی در بارندگی های آتی عنوان کرد.
نماینده عالی دولت در فریدن، به جنبه های اجتماعی بحران اشاره کرد و افزود: کمک رسانی متنوع و قابل توجه مردم به هموطنان سیل زده را می توان یکی از امید بخش ترین رویدادهای اخیر توصیف کرد.
به گفته وی در این مدت کمک های نقدی و غیر نقدی مردم فریدن به ارزش 6 میلیارد و 350 میلیون ریال به مناطق سیل زده ارسال شد.
معین الدینی افزود: این کمک ها شامل اختصاص بخشی از حقوق کارکنان نهادهای دولتی و بانک ها، کمک های نقدی مردم شهرها، ساکنان روستاها و دهیاران ، بسیج، هیات های مذهبی و خیران، همچنین اقلام مصرفی شامل پتو،ملحفه، لوازم بهداشتی، پوشاک زنانه و مردانه، لوازم برقی، اقلام غذایی شامل نان، برنج، سیب زمینی، گندم، کشمش، ماکارونی و آب معدنی بوده است.
فرماندار فریدن اضافه کرد: به دنبال اجرای برنامه سیل مهربانی در آموزش و پرورش شهرستان، بسیاری از دانش آموزان عیدی ها و پس انداز خود را برای کمک به سیل زدگان اهدا کردند و فرهنگیان علاوه بر اهدا بخشی از حقوق خود، با اضافه شدن هزینه های برگزاری جشن روز معلم به این کمک ها موافقت کردند.
به گفته وی مردم دامنه فریدن افزون بر 2 میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی خود را به سیل زدگان اهدا کردند که سهم خیران خوش نیت شهرستان در این مشارکت همدلانه بسیارمطلوب بوده است.

برچسب ها: اصفهان ، فریدن ، خسارت ، سیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار