عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: پیگیری مسئولان دولتی برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های سیمان ضروری است.
کد خبر: ۷۳۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ 30 April 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، کیوان کاشفی در مورد ممنوعیت واردات سیمان به کشور عراق، اظهار کرد: مکاتباتی با استانداری کرمانشاه و ستاد روابط تجاری عراق برای رسیدگی به این موضوع داشته‌ایم.

کاشفی با بیان اینکه سیمان یکی از مهمترین اقلام صادراتی کشورمان به عراق است، گفت: ممنوعیت واردات آن به کشور عراق با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته، قراردادهای فروش و وجوه دریافت شده از طرف عراقی, و واردات موقت مواد اولیه این واحدها برای تولید صادراتی، اشتغال ایجاد شده برای این منظور و...، این واحدها را با مشکلات حادی مواجه کرده است.

این مسئول هشدار داد در صورت عدم توجه به این موضوع و حل و فصل آن، قطعا شاهد رکود و تعطیلی تعدادی از واحدهای تولید سیمان در آینده نزدیک خواهیم بود، لذا لغو این ممنوعیت باید در دستور کار مسئولان دولتی قرار بگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه نخستین اقدام در این زمینه را طرح درخواست لغو سه ماهه این ممنوعیت واردات عنوان کرد و افزود: تعویق سه ماهه این ممنوعیت موجب می‌شود کارخانه‌های کشورمان که قرارداد فروش با طرف عراقی دارند، به تعهد خود عمل کنند.

کاشفی تعهد به اجرای قراداد توسط طرفین را الزامی دانست و ادامه داد: کارخانه‌های ایرانی هزینه‌های هنگفتی برای خرید پاکت سیمان صادراتی صرف کرده‌اند و بعضی نیز از خارج از کشور خرید و واردات پاکت را انجام داده‌اند که فقط مخصوص صادرات است.

وی این پاکت‌های را منقوش به کلمه‌های عربی و انگلیسی و ویژه صادرات برشمرد که کاربرد داخلی ندارد و به همین دلیل تعویق سه ماهه این ممنوعیت موجب جلوگیری از متضرر شدن واحدهای تولید سیمان استان کرمانشاه و کشورمان می‌شود.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران از استاندار و مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خواستار رایزنی لازم با مسئولان عراقی در اقلیم در این راستا شد و تصریح کرد: ما از اتاق بازرگانی با اتاق بازرگانی اقلیم در حال پیگیری هستیم، اما نیاز به حمایت سطح بالاتری از روابط دیپلماتیک بین مسئولان 2 کشور برای حل و فصل این موضوع داریم.

وی ابراز امیدواری کرد که بازار سوریه و نیاز آن به سیمان با حل مسئله حمل زمینی موجب رونق دوباره کارخانه‌های سیمان استان کرمانشاه در امر صادرات شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار