شهردار اهواز گفت: علی‌رغم باز شدن مسیرهایی از بلوارهای ساحلی هنوز به دلیل بسته بودن برخی مسیرها شاهد ترافیک و نارضایتی شهروندان هستیم که لازم است هرچه سریع‌تر اقدامات لازم انجام شود که تا پایان هفته شاهد بازگشایی کامل مسیرها باشیم.
کد خبر: ۷۳۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰ 30 April 2019

جلسه شورای اداری شهرداری اهواز صبح امروز با حضور شهردار اهواز و معاونین و مدیران شهرداری برگزار شد.

منصور کتانباف شهردار اهواز با اشاره به عوارض پس از بحران سیلاب اهواز، اظهار کرد: علی‌رغم باز شدن مسیرهایی از بلوارهای ساحلی هنوز به دلیل بسته بودن برخی مسیرها شاهد ترافیک و نارضایتی شهروندان هستیم که لازم است هرچه سریع‌تر اقدامات لازم انجام شده و نیروی‌های خدمات شهری نیز پاک‌سازی لازم را انجام دهند که تا پایان هفته شاهد بازگشایی کامل مسیرها باشیم.

وی افزود: در این خصوص هماهنگی لازم با اداره آبفا نیز انجام شود و شهرداری منطقه هفت باید تلاش بیشتری انجام داده و شهرداری منطقه دو نیز کیفیت کار را ارتقا دهد و با توجه به باد و گردوغبار و همچنین نازیبایی‌های موجود عملیات خاک‌برداری و جمع‌آوری سیل‌بندهای خاکی نیز سریع‌تر به اتمام برسد. 

شهردار اهواز عنوان کرد: بازسازی شبکه‌های آب خام، ایستگاه‌های پمپاژ، فضای سبز، مبلمان شهری و تأسیسات با سرعت و دقت پیگیری شود؛ شرکت توزیع برق اهواز نیز در خصوص روشنایی پارک‌های ساحلی آماده همکاری است.

کتانباف اظهار کرد: در زمینه جبران خسارت‌ها نیز برآورد کارشناسی و فنی لازم طبق فرمت‌های ارائه شده از سوی استانداری خوزستان و وزارت کشور آماده و به استاندار خوزستان، معاون فنی عمرانی استانداری، مدیرکل بحران استانداری، مدیرکل امور شهری استانداری، فرمانداری اهواز و سایر مبادی ذی‌ربط ارائه شود.

وی افزود: هزینه‌هایی که در این ایام در موضوع مقابله با ورود سیلاب انجام شد نیز در محاسبات منظور شود و نامه‌ای مشترک با امضای اینجانب و رئیس شورای اسلامی شهر اهواز به وزیر کشور جهت پیگیری خسارات وارده ارسال می‌شود.

کتانباف در ادامه به برنامه‌های شهرداری اهواز اشاره کرد و با بیان اینکه برنامه 98 که بر اساس بودجه مصوب شورای شهر آماده شده، عنوان کرد: مهم‌تر از مسائل مربوط به سیلاب اجرای برنامه سال 98 مصوب شورای شهر است. ما نه تنها باید این برنامه را به صورت کامل اجرا کنیم بلکه باید در جهت کم کردن عقب‌ماندگی‌های قبلی نیز گام برداریم. اجرای ناقص برنامه سال 98 بر عقب‌ماندگی‌های ادواری می‌افزاید.

وی تأکید کرد: برای اجرای بهتر برنامه سال 98 نقش معاونت مالی و اقتصادی نقشی ویژه است. اجرای برنامه منوط به تحقق کامل بودجه، مدیریت هزینه‌ها و انضباط مالی است. لازم است جلسات درآمدی به روال قبل و به‌صورت کاربردی برگزار شود و مناطق نیز برنامه‌های خود را جهت تحقق درآمدها اعلام کنند.

شهردار اهواز با اشاره به برنامه‌های حمل‌ونقل ترافیک در سال جاری، عنوان کرد: در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک امسال پروژه‌ها و برنامه‌هایی از قبیل سامان‌دهی مسافرکش‌های شخصی، اجرای طرح BRT، اجرای طرح پارکبان‌ها، شکست خطوط حمل‌ونقل و مکانیزه شدن کلیه ایستگاه‌های پایانه‌ها در دستور کار معاونت حمل‌ونقل و ترافیک قرار گرفته و با توجه به آماده شدن سکوی ایستگاه‌ها راه‌اندازی ریل باس با هماهنگی راه‌آهن جنوب نیز در اولویت قرار گیرد.

بازسازی ناوگان اتوبوس‌رانی اهواز

کتانباف با اشاره به کمبود اتوبوس‌های شهری در اهواز، عنوان کرد: علی‌رغم عمل نکردن دستگاه‌های ذی‌ربط به تعهدات خود در قبال تأمین هزینه اتوبوس به دلیل کمبود اتوبوس و باوجود مشکلات مالی حتماً باید تعدادی اتوبوس خریداری شود. سازمان اتوبوس‌رانی حتماً بازسازی ناوگان موجود را نیز در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در زمینه اجرای طرح بازآفرینی شهری، عنوان کرد: امروز سه‌شنبه جلسه و بازدید با آقای پژمان معاون وزیر مسکن و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در خصوص اجرای این طرح در اهواز به‌ویژه منبع آب و علی‌آباد داریم و امیدواریم بتوانیم به نتایج خوبی برسیم.

شهردار اهواز با ابلاغ تذکراتی در خصوص مبارزه با فساد خاطرنشان کرد: این امر در کلیه سطوح باید به‌صورت مداوم انجام شود، هرچند اعتقاد دارم که اکثر کارکنان و مدیران شهرداری اهواز افرادی پاک دست هستند. هر کس در مسؤولیت خودش باید مبارزه با تخلف را یکی از اولویت‌های اصلی خود قرار دهد.

کتانباف در پایان گفت: بیانیه مهم مقام معظم رهبری با عنوان گام دوم انقلاب شاخصه مسیر در دهه پنجم انقلاب اسلامی است. کلیه ادارات شهرداری از جمله سازمان فرهنگی شهرداری نیز باید به نوبه خود این بیانیه را تبیین و تحلیل کرده و به تناسب وظیفه خود رهنمودهای ایشان را در برنامه‌ها و عملکرد خود بگنجانند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این جلسه آبیار معاون مالی اقتصادی شهرداری اهواز و لویمی معاون حمل‌ونقل ترافیک گزارشی از برنامه‌های مجموعه خود در سال 98 را ارائه کردند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار