سخنی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز؛
مقبولیت و محبوبیت نماینده ولی فقیه در استان و تقویت سرمایه اجتماعی نظام بسیار با حفظ جایگاه پدرانه و بیطرفانه در مناقشات سیاسی اصلاح طلبان و اصولگرایان و یا در تعامل احزاب و فعالان سیاسی و قومی و اجتماعی و... بسیار مرتبط است و رابطه مستقیم دارد
کد خبر: ۷۳۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹ 30 April 2019

حجه الاسلام موسوی فرد در میان مردم خرمشهر به مردم داری شهرت دارد و در یکی دوسال گذشته اخباری از حضور بدون تشریفات وی در میان مردم با استقبال بسیار در فضای عمومی روبرو شد. اینک وی در جایگاه بسیار مهمی قرار گرفته است؛ هم از حیث اهمیت جایگاه معنوی و اجتماعی و هم از نظر محل خدمت یعنی خوزستان بعنوان قلب تپنده اقتصاد کشور.

در همین زمینه ذکر نکاتی چند را خالی از لطف نمی دانیم؛

تردیدی نیست که حضور بدون تشریفات در کنار مردم و با آنان همدل بودن و همراه بودن ویژگی برجسته و مهمی برای کسی است که در جایگاه نماینده عالی ترین رکن سیاسی و معنوی نظام جمهوری اسلامی یعنی ولایت فقیه، قرار گرفته است و چنین رویکردی می تواند به تقویت سرمایه اجتماعی مجموعه نظام منجر بشود. اما در عین حال می بایست توجه داشت که مردم داری جنبه های مختلف دیگری هم دارد که با توجه به آنها می توان راز هم افزایی و همگرایی در استان مهمی چون خوزستان را یافت.

خوزستان هم استان پهناوری است و هم از جمعیت بالایی برخوردار است و طبیعی است که در ترکیب جمعیتی موزاییکی و متنوع آن، شاهد بافت های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و قومیتی باشیم.

خوزستان هم استانی متنوع به لحاظ قومی است و رنگین کمان اقوام خوزستان تصویری زیبا به این استان بخشیده است. و هم استانی است سیاسی؛ چرا که از قدیم ریشه دارترین جریانات سیاسی از جمله اصولگرایان و اصلاح طلبان در آن پایگاه مردمی قابل توجهی دارند و در ادوار مختلف شاهد بوده ایم که این جریانات سیاسی چگونه مورد اقبال عمومی قرار گرفته اند. از نظر اجتماعی و فرهنگی نیز شاهد خرده فرهنگ های مختلف دیگری نیز هستیم.

در حدود دو دهه گذشته آیت الله موسوی جزایری سعی کرده است تا جایگاه نماینده ولی فقیه در استان را به یک جایگاه تا حد امکان بی طرفانه ای در میان اقوام و جریانات سیاسی حفظ کند و بهمین دلیل همواره در انتخابات خبرگان رای اول مردم استان را از آن خود کرده است و در آخرین انتخابات خبرگان هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان و هم همه گرایشات قومی موجود در استان از وی اعلام حمایت کردند.

این نکته مهمی است که نماینده ولی فقیه بتواند همین همگرایی و هم افزایی در استان را در جایگاهی پدرانه حفظ و تقویت کند و اجازه ندهد تا برای برخی افراد و جریانات این توقع ایجاد شود که این جایگاه مهم را بازتاب افکار و یا دیدگاههای تنها یک جریان سیاسی و یا قومی تلقی و تبلیغ کنند.
مقبولیت و محبوبیت نماینده ولی فقیه در استان و تقویت سرمایه اجتماعی نظام بسیار با حفظ جایگاه پدرانه و بیطرفانه در مناقشات سیاسی اصلاح طلبان و اصولگرایان و یا در تعامل احزاب و فعالان سیاسی و قومی و اجتماعی و... بسیار مرتبط است و رابطه مستقیم دارد.

اینک حجه الاسلام موسوی فرد که با دوره ای طولانی از آزمون های مهمی اجتماعی و عبادی و فرهنگی مورد اعتماد و منصوب رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته اند می توانند با اتکا به تجارب ارزنده خود و استفاده از همه ظرفیت های موجود در استان، و گردهم آوردن همه نیروهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی با هر گرایشی، آغازگر قدم های مهم تازه ای در همگرایی و هم افزایی بسود توسعه خوزستان باشد. قطعا در این مسیر برخی جریانات و افراد انتظار خواهند داشت تا تریبون مهم نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه در مسیر خواست و دیدگاه سیاسی شان قرار بگیرد اما با شناختی که از استقلال رای و انصاف حجه الاسلام موسوی فرد شهره عام است قطعا این امیدواری وجود دارد که همه نیروهای موجود در استان زمینه لازم را برای همگرایی در استان مساعد ببینند و به سمت تعامل و همیاری گام بردارند.

برای حجه الاسلام موسوی فرد آرزوی توفیق و سربلندی داریم و امیدوار هستیم با حضور بانشاط و سرزنده ایشان شاهد نشاط سیاسی و اجتماعی بیشتری در استان باشیم و همه نیروهای فکری و سیاسی و نخبگان نیز با حفظ تفاوت دیدگاهها در مسیر توسعه خوزستان و ایران عزیز همدل و همیار و همراه باشند. انشالله

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار