معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هنوز علت بروز آتش‌سوزی در تونل بزرگ البرز در منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال مشخص نشده است، گفت: از ۸ کارگر محبوس، ۳ کارگر خارج شده‌اند، اما سوختگی شدید دارند.
کد خبر: ۷۳۹۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ 30 April 2019

 جزئیات آتش‌سوزی در آزادراه تهران - شمال

 

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هنوز علت بروز آتش‌سوزی در تونل بزرگ البرز در منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال مشخص نشده است، گفت: از ۸ کارگر محبوس، ۳ کارگر خارج شده‌اند، اما سوختگی شدید دارند.

خیرالله خادمی درباره اتفاقی که امروز در تونل در حال ساخت البرز در منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال ‌رخ داد، بیان کرد: در بخشی از تونل بزرگ البرز در منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال به علتی که هنوز مشخص نیست، صبح امروز آتش‌سوزی رخ داد.

وی ادامه داد: هشت نفر از کارگران شرکت جنرال مکانیک که از زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان است، در این قسمت تونل در حال فعالیت بودند که پس از بروز آن اتفاق‌، در تونل محبوس شدند.

خادمی بیان کرد: این اتفاق در بخش خروجی تونل به سمت مازندران رخ داده است، در این اتفاق سه نفر از کارگران بیرون آورده شده‌اند که دچار سوختگی شدید هستند همچنین پنج نفر از کارگران کماکان در تونل محبوس هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای دسترسی به کارگران محبوس از تونل‌های دسترسی استفاده کرده‌ایم، اضافه کرد: امدادرسانی از طریق همین تونل‌ها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: طبق آخرین اطلا‌عات ظاهرا انفجار یا آتش‌سوزی یا اتصال برق یا هر چیز دیگر در این بخش از تونل موجب بروز آتش‌سوزی شده است، در حالی که آن قسمت تونل تقریبا تکمیل بوده و نیازمند هیچ انفجاری نبوده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد که حادثه رخ داده در آزادراه تهران - شمال در راه اصلی نبوده است.

سرهنگ نادر رحمانی افزود: خبر حادثه‌ای که تحت عنوان حادثه در آزادراه تهران شمال رخ داده است، در مسیر اصلی و راهی که رانندگان از آن عبور کنند، رخ نداده و ارتباطی نیز به پلیس راهنمایی و رانندگی پیدا نمی‌کند.

رحمانی با بیان اینکه حادثه در محدوده کارگاهی رخ داده، گفت: آزاد راه تهران شمال هنوز به بهره برداری نرسیده و بنابراین طبیعی است که خودروی شهروندان نیز از آن عبور نمی‌کند.

علت آتش‌سوزی در تونل تهران-شمال مشخص شد

یک مقام مسئول در شرکت ساخت و توسعه با بیان اینکه متراکم شدن گاز متان در تونل بزرگ البرز به بروز آتش‌سوزی در جبهه شمالی این تونل و بروز اتفاق برای ۸ کارگر شد، گفت: در حال حاضر هر ۸ کارگر از تونل خارج شده‌اند که همگی زنده، اما مجروح هستند.

میرزایی گفت: تونل‌های این منطقه آزادراه خصوصاً تونل بزرگ البرز گاز دار است و در این تونل گاز متان جمع و متراکم می‌شود.

وی با بیان اینکه با استفاده از تونل‌های دسترسی دقایق اول ۳ کارگر از محل وقوع حادثه خارج‌سازی شدند، گفت: حدود ۱۰ دقیقه پیش هم پنج کارگر بعدی از تونل توسط نیروهای امدادی خارج شدند که مجروح هستند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هر هشت کارگر زنده هستند، اضافه کرد: این اتفاق در جبهه شمالی تونل البرز نزدیک خروجی استان مازندران رخ داده است.

وی بیان کرد: این کارگران در حال انجام عملیات لایننیگ در تونل بودند.

فوت یکی از کارگران محبوس در تونل منطقه کندوان

سخنگوی اورژانس مازندران از فوت یکی از کارگران محبوس در تونل منطقه کندوان خبر داد و گفت: 2 نفر همچنان در تونل محبوسند.

زکریا اشکپور از خارج شدن 3 نفر از 5 کارگری که پس از انفجار تونل در دست احداث آزاد راه تهران شمال، گرفتار شده بودند، خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه یک نفر فوت کرد.

وی افزود: دو نفر دیگر به دلیل سوختگی در حال اعزام به مراکز درمانی هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار