رئیس پلیس راه استان ایلام:
رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: با توجه به تردد وسایل نقلیه به‌روی جاده‌ها دامداران و عشایر کوچ‌رو باید مراقب دام‌های خود باشند و از حرکت‌دادن احشام به‌روی سطح جاده‌ها خودداری کنند.
کد خبر: ۷۳۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸ 30 April 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ رئیس پلیس راه ایلام در بررسی وضعیت جاده‌های ایلام اظهار داشت: به‌جهت جلوگیری از حوادث، سوانح و تأمین امنیت، حتی‌المقدور بهترین راه ممکن دامداران برای انتقال و جابه‌جایی احشام از طریق وسایل نقلیه بوده و از کوچ سنتی پرهیز کنند.

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: با وجود جاده‌های کوهستانی و پرپیچ‌وخم این استان و وجود تونل‌ها  و عرض کم جاده‌ها تردد احشام باید خارج از مسیر جاده صورت گیرد تا دچار حوادث نشوند.

وی افزود: صاحبان گله‌ها باید در مسیرهایی که تردد وسایل نقلیه در آنها وجود ندارد حرکت کنند و در صورت لزوم از مسیرهایی که پل زیرگذر وجود دارد گله‌ها را در آن مسیر عبور دهند.

همتی‌زاده بیان کرد: برابر ماده 210 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی هر کس که مسئول حرکت و هدایت حیوانات است هنگام عبور از عرض یا طول معابر در شب باید از علائم سیار (مانند فانوس، چراغ‌های الکتریکی، دستانه یا راکت شبرنگ‌دار) استفاده نماید، لذا در صورت وقوع تصادفات و کوتاهی، چوپان به‌عنوان راننده قصور وی در وقوع تصادفات لحاظ می‌گردد./ح

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار