معاونت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با تاکید بر اینکه تا کنون اجازه ندادیم ملخ خسارتی ایجاد کند، گفت: با توجه به اینکه غلظت آفت ملخ در استان‌های مجاور بیشتر است پایش‌های ما ادامه دارد.
کد خبر: ۷۳۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ 30 April 2019

محمد قاسمی نژاد در رابطه با ورود ملخ به خوزستان اظهار کرد: آفت ملخ از تاریخ 11بهمن سال گذشته وارد خوزستان شد و مربوط به الان نیست و اماکنی که آفت ملخ آنها را آلوده کرده شامل: هندیجان، جنوب بهبهان و ماهشهر است.

وی افزود: تا کنون چیزی حدود 7 هزارو 200 هکتار در کل استان سمپاشی شد؛ بالغ بر 600 هزار هکتار در استان پایش شد.

معاونت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه 27 گروه پایش و 17 گروه مبارزه با آفت ملخ داریم، گفت: عملیات سمپاشی 7 هزارو 200 هکتار به وسیله هواپیما، پهباد، سمپاش‌های یو ال وی و ... که به طور کل به وسیله 200 دستگاه در حال مبارزه با این آفت هستیم.

قاسمی‌نژاد با تاکید بر اینکه تا کنون اجازه ندادیم ملخ خسارتی ایجاد کند، بیان کرد: با توجه به اینکه غلظت آفت ملخ در استانهای مجاور بیشتر است پایش‌های ما ادامه دارد به همین دلیل حتی پوره‌های جدید را نیز سمپاشی می‌کنیم.

وی با اشاره به آلودگی کشورهای کویت و عراق از آفت ملخ عنوان کرد: در حال حاضر در منطقه خرمشهر و آبادان نیز پایش این آفت بیشتر شد تا در صورت ورود ملخ به ین دو شهرستان عملیات سمپاشی را آغاز کنیم.

قاسمی نژاد گفت:  موج دوم ملخ راهی کشور شده و در بندرعباس، فارس، سیستان و بلوچستان، بوشهر دیده شده است مقدار کمی از موج دوم ورود ملخ به خوزستان رسیده که همچنان عملیات سمپاشی  بر روی ملخ پوره و بالغ در حال انجام است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار