رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: 127 اکیپ رصد و پایش در سراسر استان تشکیل شده است که تا کنون در سطح 600 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کار پایش حمله ملخ‌ها را انجام داده‌اند.
کد خبر: ۷۳۹۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ 30 April 2019
کیخسرو چنگلوایی در حاشیه جلسه پیگیری آخرین وضعیت حمله ملخ‌ها به خوزستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هنوز ملخ‌ها به مزارع خوزستان هجوم نیاورده‌اند و همه تلاش بر این است تا شاهد حمله ملخ‌ها به مزارع استان نباشیم.
 
به گزارش"تابناک" وی با بیان اینکه ملخ یکی از مخرب‌ترین آفت‌های محصولات کشاورزی است، افزود: این آفت در صورتی که در مزرعه‌ای مستقر شود، می‌تواند همه موجودیت محصولات زارعی، باغی، مراتع و حتی درختان چندساله را از بین ببرد و در این زمینه باید کاملا حواسمان جمع باشد و شرایط را در کنترل داشته باشیم.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه نباید از حمله ملخ‌ها به خوزستان غافل شد، تصریح کرد: از ابتدای آنکه متوجه حضور ملخ‌ها در کشورهای همسایه ایران شدیم و فائو نیز اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار ما قرار داد، اقداماتی را انجام دادیم تا بتوانیم در راستای مبارزه با این آفت گام‌های اساسی برداریم. یکی از این اقدامات بحث آگاهی و اطلاع رسانی همه بخش‌ها بود تا بتوانیم نسبت به مبارزه با این آفت اقدام اساسی داشته باشیم.
 
چنگلوایی ادامه داد: مساله بعدی که در این زمینه دنبال شد، بحث آموزش بود. در این مرحله کشاورزان، کارشناسان و... آموزش داده شدند تا بتوانند نسبت به شناسایی و همچنین روش‌های مبارزه با این آفت آشنایی کامل داشته باشند. 
 
وی با اشاره به بحث تامین اعتبارات موردنیاز برای مبارزه با این آفت گفت: خوشبختانه در این زمینه استاندار خوزستان و سازمان مدریت و برنامه‌ریزی استان همکاری بسیار خوبی را داشته‌اند و اعتبارات موردنیاز این کار تاکنون تامین شده است. در بحث تامین امکانات موردنیاز برای مبارزه با ملخ نیز اقدام‌های خوبی انجام گرفته است.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: 25 باند فرودگاه در شهرستان‌های مختلف آماده‌سازی و احداث شده‌اند و تا هواپیماهای سمپاش بتوانند در مناطق مدنظر نسبت به مبارزه با ملخ‌ها اقدام کنند. همچنین 127 اکیپ رصد و پایش در سراسر استان تشکیل شده است که تا کنون در سطح 600 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کار پایش حمله ملخ‌ها را انجام داده‌اند.
 
چنگلوایی بیان کرد: در حال حاضر در 13 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با ملخ‌های بالغ مبارزه شده است اما این سطح مبارزه بیانگر آن نیست که مزارع خوزستان دچار مشکل شده‌اند، بلکه این موضوع نشان دهنده آمادگی مجموعه برای مبارزه و کانون کوبی این آفت است تا اجازه ظهور به این آفت در سطح وسیعی از مزارع داده نشود.

وی ادامه داد: روند مبارزه با ملخ‌ها باید تا پایان خردادماه ادامه داشته باشد و حتی باید این موضوع را تشدید کرد زیرا کشور کویت اکنون در وضعیت زرد قرار دارد و باید در خوزستان به ویژه در شهرستان‌های مرزی مانند آبادان و خرمشهر توجه ویژه‌ای به بحث ملخ‌ها و مبارزه با این آفت داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار