استاندار اصفهان در مراسم گلریزان  برای ساخت مسکن برای مردم سیل زده پل دختر با اعلام اینکه جواب نامهربانی ها را مردم اصفهان با مهربانی دادند وبا توجه به اینکه مردم اصفهان در سطح کشور پایین ترین آمار اسارت ها و بالاترین آمار شهادت ها را داشتند نشان می دهد مردمی هستند که تا پای جان برای مردم و کشورشان مایه می گذارند و امروز هم به وضوح آن را اثبات کردند.
کد خبر: ۷۳۹۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ 29 April 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، عباس رضایی در جمع خیران مسکن ساز با اشاره به  اینکه در زمان خرمشهر تجربه خوبی داشتیم که موفق به ساخت مسکن توسط  خیران اصفهانی داشتیم و امروز نیز این مطالبه را از خیران داریم که طبق همان برنامه ریزی  و تقسیم کار اقدام به ساخت مسکن کنند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون کمک های نقدی و غیر نقدی بسیاری از سوی مردم اصفهان به سیل زدگان در مناطق مختلف کشور صورت گرفته است و رتبه اول کشوری را در این امر دارند، ادامه داد: باید مسئولان این خوبی ها و کمک های مردم اصفهان را به خاطر بسپارند و مدیران باید قدردان مردم باشند.
استاندار اصفهان با اشاره به سفر مقامات کشورهای خارجی به اصفهان گفت: به طور قطع به یقین با استقبال به میزبانی و دیدار با مقامات کشورهای خارجی به اصفهان می رویم زیرا که خروجی این دست سفرها به اصفهان و دیدارها با مقامات کشورهای خارجی به نفع اصفهان و کشور خواهد بود.
رضایی با دعوت از خیران مسکن ساز برای مشارکت هرچه بیشتر در ساخت مسکن برای سیل زدگان به ویژه بازسازی دوباره پل دختر، گفت: امیدوارم که در حوزه ساخت و ساز مسکن برای این مردم محروم بتوانیم مثل همیشه خوب و امیدوارکننده وارد شویم.
قابل ذکر است که در این جلسه شاهد کمک های میلیاردی خیران برای ساخت و ساز مسکن در پل دختر بودیم.
گریه مدیر کل بنیاد مسکن اصفهان بر محرومیت مردم پل دختر
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش از اقداماتی که برای مردم سیل زده پل دختر انجام داده بودند بر حال محروم مردم این منطقه گریه کرد و افزود: بر اساس برآوردی که از منازل تخریبی در شهرستان گلستان و مازندان داشتیم بالغ بر 172 هزار واحد مسکونی خسارت دیده شده است.
غلامحسین خانی با اعلام اینکه بالغ بر 250 روستا و شهر در خوزستان تخلیه شده است و هنوز شاهد خسارت منزلی در خوزستان نیستیم، ادامه داد: همچنین در فریدونشهر بر اثر بارش شدید شاهد تخریب 6 هزار و 950 واحد بودیم و 300 واحد احداثی در این شهرستان را در برنامه کاری داریم.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه یک سوم شهر پل دختر معادل 30 هکتار از شهر گرفتار گل و لای است، ادامه داد: 3 هزار واحد تجاری و مسکونی در این منطقه تخریب شده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان تا فاصله 700 تا 800 متر در گل و لای قرار دارد، اضافه کرد: 150 ماشین سنگین برای رفع گل و لای در این منطقه استفاده کردیم و بعد از 20 روز موفق شدیم 90 درصد شهر از گل و لای تخلیه کنیم.
وی با بیان اینکه 5 شب آب این منطقه قطع بود، ادامه داد: بالغ بر 2 هزار و 600 واحد مسکونی تخریبی، 500 واحد تجاری آسیب دیده و 400 واحد احداثی و مابقی تعمیری داشتیم.
خانی با اشاره به اینکه 70 واحد مسکونی شهری به طور کامل خراب شد و 370 واحد روستایی کاملا از بین رفت، اضافه کرد:بنیاد مسکن برای ساخت مسکن در شهر 50 میلیون وام بانکی و 12 میلیون کمک بلاعوض اعطا می کند همچنین 15 میلیون وام برای وسیله و معیشت و 5 میلیون کمک بلاعوض در نظر گرفته است و برای ساخت مسکن روستایی 40 میلیون وام ساخت و  10 میلیون کمک بلاعوض و 15 میلیون وام برای وسیله و معیشت و 5 میلیون کمک بلاعوض پیش بینی شده است. 

ع.ق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار