مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با بیان اینکه پس از پیک مصرفی سال گذشته یکسری برنامه‌ریزی ها انجام شد، گفت: برنامه‌ریزی به این صورت است که امسال نیز مطابق سال گذشته برنامه خاموشی برای استان نداشته باشیم.
کد خبر: ۷۳۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱ 28 April 2019

محمود دشت بزرگ با تاکید بر اینکه تنها استانی که برنامه‌های خاموشی در آن اعمال نشد خوزستان است، اظهار کرد: بارش‌هایی که در خوزستان رخ داد با وجود مسائل و سختی‌هایی که برای استان به وجود آورد مزیت‌هایی برای استان داشت که بتوان حداکثر استفاده را از نیروگاه‌های برق آبی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پس از پیک مصرفی سال گذشته یکسری برنامه‌ریزی ها انجام شد، گفت: برنامه‌ریزی به این صورت است که امسال نیز مطابق سال گذشته برنامه خاموشی برای استان نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با اشاره به مذاکراتی که با استانداری و وزارت نیرو مبنی بر اینکه امسال برنامه مدیریتی جدیدی دربخش بار مصرفی ادارات اعمال شود، عنوان کرد: حدود 14 درصد از شبکه انتقال خوزستان در بخش خطوط و بالغ بر 27 درصد از ظرفیت شبکه انتقال در بخش پست‌ها درگیر مساله سیلاب شد .

دشت بزرگ افزود: این شرایط سبب شد آستانه ورود خسارت به تاسیسات افزایش پیدا کند که در تلاش هستیم با تامین منابع از طریق قرارگاه بازسازی بتوان منابع مورد نیاز را جذب و خسارت‌های سیل را جبران کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه در بودجه امسال ردیف‌هایی برای مقابله با ریزگرد اختصاص داده شد پیشنهاد می‌شود بتوان با مجوزهایی که صادر می‌شود از این اعتبارات به منظور جبران خسارت‌های سیلاب استفاده شود.

دشت بزرگ بیان کرد: با بیان اینکه در سال گذشته پیک مصرفی خوزستان را به 7 هزارو 917 مگاوات کنترل کردیم و پیک مصرفی بودکه محقق شد.

وی افزود: ما در مطالعات خود نیاز مصرف را مورد بررسی قرار می‌دهیم لذا میزانی مصرفی که برای امسال پیش‌بینی شده به عنوان نیاز مصرف که قاعدتاً مدیریت مصرف در آن لحاظ نشده 8 هزارو 880 مگاوات است انتظار می‌رود از ظرفیت‌های مختلف مدیریت مصرف از جمله کاهش سرعت کار اداری یا شیف دادن سرعت کار ادارات این میزان را پیک امسال مانند سال گذشته مدیریت و اجازه رشد بار محسوس به آن را ندهیم.

دشت‌بزرگ عنوان کرد: بیش از 80 هزار مگاوات ظرفیت منسوب در شبکه برق کشور وجود دارد که از این میزان بالغ بر 14 هزار در خوزستان تامین می‌شود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار