همزمان با روز ملی ایمنی حمل و نقل؛
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین ااز برگزاری طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها و ارتقاء ایمنی راکبین موتور سیکلت به مناسبت هفتم اردیبهشت ماه روز ملی ایمنی حمل و نقل در روستاهای شیزند و کشمرز از توابع شهرستان تاکستان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹ 28 April 2019

طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها و ارتقاء ایمنی راکبین موتور سیکلت در قزوین برگزار شد
به گزارش تابناک قزوین، جبار قهاری،معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین با اعلام این خبر گفت: به مناسبت گرامیداشت هفتم اردیبهشت ماه روز ملی ایمنی حمل و نقل و با توجه به اهمیت موضوع آموزش دانش آموزان و راکبین موتورسیکلت در حوزه ایمنی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یک دوره آموزشی در روستاهای شیزند وکشمرز از توابع شهرستان تاکستان را برگزار نمود.


وی تصریح کرد : طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها در دو بخش ايمن سازي فيزيكي و آموزشي اجراء مي شود، بطوريكه در سال تحصیلی 98-97 شش مدرسه در بخش ايمن سازي فيزيكي با نصب تابلوهاي محدوديت سرعت و سبقت ممنوع، خط كشي عابر پياده ، نصب سرعت کاه، نصب چراغ چشمك زن و... بمنظور آرام سازی ترافیک و ایجاد امنيت لازم برای تردد دانش آموزان در محدوده مدارس فراهم مي شود، و در بخش ايمن سازي آموزشي 20 مدرسه با توزيع اقلام كمك آموزشي مختلفي شامل: پکیج گذربان مدارس (تابلو سه وجهی، پرچم گذربان، جلیقه شبرنگ، راکت ایست، سوت و کلاه فسفری) ، پکیج لوازم التحریر (شامل خودکار،برنامه هفتگی و بازهای فکری، مداد، پاک کن، تراش) با چاپ پیام هاي ایمنی، ست آموزشی علائم ترافیکی، آموزش تئوری قوانین و مقررات ایمنی وترافیک، توزيع كتاب، بروشور، برگزاري نمايش و كلاس هاي آموزشي در سطح مدارس منتخب استان برگزار می گردد.


وي در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از تلفات ناشی از حوادث رانندگی استان را راكبين موتورسيكلت تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: از جمله اهداف اجرايی طرح ارتقاء ایمنی راکبین موتور سیکلت، آشنايي موتور سواران با نحوه تردد ایمن در جاده ها، آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی، رعایت نکات ایمنی در هنگام موتورسواری و تردد در جاده های استان، افزایش اطلاعات ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات و تلفات برشمرد.

طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها و ارتقاء ایمنی راکبین موتور سیکلت در قزوین برگزار شد


در ادامه اين مراسم بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان نیز درارتباط با آسيب هاي اجتماعي ناشي از تصادفات رانندگي كه به كانون خانواده ها و كشور وارد مي شود مطالبی را عنوان کرد و در خلال اين همايش، اجراي نمايش و پخش كليپ هاي آموزشي به نمايش گذاشته شد. همچنين به تعداد 100 نفر از راكبين موتور سيكلت واجد شرايط بصورت رایگان كلاه ايمني اهداء گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار