سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: با تأیید اداره‎کل نظارت ارزیابی خدمات گردشگری، شرکت گردشگر پایدار رایان خوزستان در چارچوب شیوه‎نامه درجه‎بندی تأسیسات گردشگری، به عنوان عامل تطبیق استانداردها در استان تعیین شد.
کد خبر: ۷۳۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ 24 April 2019

 غلام شجاعی اظهار کرد: شرکت "گردشگرپایدار رایان خوزستان" تنها شرکت در استان خوزستان محسوب می‎شود که علاوه بر آموزش در حوزه گردشگری، با تخصص هتلداری در حوزه‎های آموزش، مشاوره، برنامه‎ریزی و خدمات هتلداری نیز درحال فعالیت است.

او ادامه داد: همچنین این شرکت تنها شرکت در سطح خوزستان است که زیر نظر اداره‎کل میراث فرهنگی دوره‎های کوتاه‎مدت آموزش مدیریت هتل را برگزار می‎کند و مدرک معتبر این اداره‎کل را نیز ارائه می‎دهد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد: پس از رایزنی‎هایی که با این شرکت انجام شد، سرانجام پروانه بهره‎برداری یکساله را به این شرکت به عنوان "عامل تطبیق استانداردسازی کیفیت خدمات تأسیسات گردشگری استان" اعطا کردیم.

وی گفت: تطبیق استانداردسازی کیفیت خدمات تأسیسات گردشگری پیش از این توسط شرکت‎های غیربومی انجام می‎شد که از این پس شرکت گردشگر پایدار رایان خوزستان به عنوان نخستین شرکت بومی در استان این کار را انجام خواهد داد.

شجاعی افزود: واحد عاملیت تطبیق استانداردسازی کیفیت خدمات تأسیسات گردشگری خوزستان موفق شد امسال نامش را در شرکت اصلی عاملیت تطبیق (کاراد) ثبت کند. شرکت عاملیت تطبیق شرکت خصوصی‎ای است که یک سری از افراد شامل مدیرعامل مجموعه، مدیرفنی طرح تطبیق و ارزیاب‎ها به عنوان اعضای عاملیت تطبیق در آن فعالیت می‎کنند.

او با بیان این‎که حوزه کاری عامل تطبیق استانداردسازی کیفیت خدمات تأسیسات گردشگری، نظارت بر هتل‎ها و تأسیسات گردشگری در دست بهره‎برداری و یا تمدید پروانه بهره‎برداری آن‎ها است عنوان کرد: ارزیابی‎ها براساس استانداردهای کشوری مشخص از پیش تعیین‎شده در حوزه‎های فنی، خدماتی، ایمنی و بهداشت از سوی این عامل انجام می‎شود و براساس نتایج این ارزیابی‎ها هتل و تاسیسات گردشگری دسته‎بندی خواهند شد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان تصریح کرد: هتل‎های فاقد پروانه و یا متقاضی تمدید پروانه باید با مراجعه به سامانه طرح تطبیق استان خوزستان درخواست خود را ثبت کنند تا پس از بررسی درخواست از سوی مدیرفنی عامل طرح تطبیق، در لیست انتظار برای حضور ارزیاب‎ها قرار گیرند؛ ضمن این‎که پروانه‎ها سه‎ساله هستند و پس از هر سه سال باید دوباره از سوی عامل ارزیابی صورت گیرد.

وی تأکید کرد: نظارت بر هتل‎ها و تأسیسات گردشگری سطح استان از این پس به صورت مستقیم زیر نظر واحد عامل طبیق و استانداردسازی کیفیت خدمات تأسیسات گردشگریِ شرکت گردشگر پایدار رایان خوزستان تحت نظارت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان انجام خواهد شد.

 

منبع: ایسن

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار