رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: آفت ملخ در استان خوزستان به‌صورت انفرادی رؤیت شد ولی به‌صورت دسته مهاجم مشاهده نشده است.
کد خبر: ۷۳۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ 24 April 2019

کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به هجوم ملخ‌ها در کشور ایران، اظهار کرد: به دلیل این‌که در کشور یمن و عربستان مدیریت و مبارزه مناسبی با آفت ملخ صورت نگرفت قبل از عید شاهد ورود برخی دسته‌های و گاهی به‌صورت انفرادی در برخی استان‌های مرزی بودیم اما استان خوزستان تاکنون با توجه به اقدامات انجام شده شاهد شیوع این آفت نبود.

وی افزود: محصولات کشاورزی در دوره کاشت، داشت و برداشت با عوامل زیان‌رسان متعددی مواجه می‌شوند اما یکی از مخرب‌ترین آفت‌هایی که به محصولات کشاورزی حمله می‌کنند ملخ است که می‌تواند موجودیت کشاورزی یک منطقه را از بین ببرد.

 چنگلوایی با بیان این‌که به محض رؤیت اولین اطلاعیه اقدامات موردنیاز انجام می‌شود، اظهار کرد: تا الان در ۶ هزار هکتار از اراضی خوزستان با ملخ مبارزه شد اما به این معنی نیست که آفت ملخ شیوع پیدا کرده است بلکه حتی اگر یک‌دانه آفت مشاهده شد مبارزه به‌صورت کامل صورت می‌گیرد.

وی افزود: آفت ملخ در استان خوزستان به‌صورت انفرادی رؤیت شد ولی به‌صورت دسته مهاجم مشاهده نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به تشکیل ستاد مبارزه با آفت ملخ در کلیه شهرستان‌های خوزستان، عنوان کرد: ۱۲۷ اکیپ ردیاب در شهرستان‌های مختلف تشکیل شد و تصمیم گرفته شد که از کل ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار اراضی خوزستان مراقبت شود و تاکنون برای ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی ردیابی صورت گرفت.

وی گفت: ۱۷ گروه سم‌پاشی در آمادگی کامل هستند و ۲۵ باند فرودگاه در شهرستان‌های مختلف تدارک دیده شد؛ همچنین ۵۵ تن سم وارد استان شد و تجهیزات سم‌پاشی مختلف، هواپیما و حتی پهپاد برای مبارزه با ملخ‌ها آماده شده است.

چنگلوایی با اشاره به اهمیت آموزش به کشاورزان و روستاییان در خصوص آفت ملخ، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی به صورت‌های مختلف برای کشاورزان انجام شد؛ همچنین آموزش کشاورزان و کارشناسان در زمینه شناسایی آفت ملخ، تفاوت آن با دیگر ملخ‌ها و روش‌های مبارزه با این آفت در دستور کار قرار گرفت.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار