مدیرعامل آب منطقه ای یزد:
مدیرعامل آب منطقه ای یزد با اشاره به اینکه مشکل پساب تصفیه خانه یزد عدم استفاده از آن است، گفت: پساب به سرب و روی مهدی آباد و موسسه کوثر فروخته شده و ما عملا کاری نمی توانیم انجام دهیم.
کد خبر: ۷۳۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 22 April 2019

محمدمهدی جوادیان زاده،در نشست بررسی رفع معضل پشه و تصفیه خانه فاضلاب که در شورای اسلامی شهر شاهدیه برگزار شد، اظهار داشت: معضل استفاده از پساب فقط برای یزد نیست و در کل کشور وجود دارد که البته برخی استان‌ها با استفاده از رودها یا مسیرهایی که داشته‌اند، این پساب را رها کرده‌اند اما در یزد این امکان وجود نداشت و آب در برکه‌ای تجمیع شده است.

وی افزود: زیبنده نیست در استان یزد که با کمبود آب مواجه هستیم، بیشترین تبخیر را در کشور داشته باشیم و پساب در دشت و کویر سوزان رها شده و همه آن تبخیر شود و این معضل ۱۰ سال است که به وجود آمده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: در دو سال گذشته رفع این معضل از اولویت‌های ما بوده هر چند در سال ۹۳ و هنگامی که کل آب پساب ۲۴۰ لیتر بوده، ۲۴۸ لیتر آن فروخته شده و این حتی مقداری بیشتر از آب استحصالی و تعهدی است که برای طرف مقابل به وجود آمده است.

جوادیان زاده بیان کرد: به سرب و روی مهدی آباد به عنوان خریدار پساب تصفیه خانه فاضلاب یزد که ۱۲۰ کیلومتر خط انتقال دارد، ضرب الاجلی داده شد تا این طرح را که کاملاً تعطیل بود تا پایان سال ۹۷ اجرایی کند و با توجه به اینکه افرایش نرخ دلار و قیمت چهار برابری لوازم لوله را داشتیم، این طرح متوقف شد و علیرغم فشاری که ما برای تعیین تکلیف آب تخصیصی داشتیم، شورای اقتصاد مقاومتی استان مصوب کرد که یکسال دیگر یعنی تا پایان سال ۹۸ به آنها فرصت داده شود.

وی اظهار داشت: ما نه می‌توانیم این پساب را به جای دیگر واگذار کنیم و نه آنها برای استفاده از این پساب کاری انجام می‌دهند و اخیراً مقرر شد طرح بازچرخانی آب به منطقه چرخاب اجرا شود که طرح آن تهیه شده و به دلیل بررسی‌های زیست محیطی در انتظار موافقت مرکز هستیم.

جوادیان زاده ادامه داد: به دلیل قرار دادی که بسته شده و به اصطلاح حقوق مکتسبه که به سرب و روی مهدی آباد و مؤسسه کوثر داده شده و استعلامی که از صنعت و معدن یزد صورت گرفت، این فرصت انتقال آب الی الابد است یعنی اینکه ما هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم و در این در حالی است که همه آب پساب در دشت رها می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار