رییس جمهوری:
روحانی گفت: دشمن از این که ایران سدی در بابر انها شده عصبانی است؛ یکی از مواردی که سالها، در تبلیغات غرب می‌شندیم، این بود که خشکسالی ایران را از پای در می‌آورد و می‌گفتند ایران جای زندگی نیست؛ شمال غرب ایران را می‌گفتند با طوفان نمکی و در سایر مناطق بانیز ریزگرد و خشکسالی از پای در می‌آید؛ بذر ناامیدی در ذهن مردم پراکنده کرده بودند.
کد خبر: ۷۳۶۶۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴ 20 April 2019

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران شنبه شب در جلسه شورای مدیریت بحران خوزستان، اظهار کرد: مسئله منجی جهان در اینده تاریخ مورد تاکید همه ادیان الهی و در اسلام و مذهب تشیع با عمق بیشتری تبیین شده است.

به گزارش"تابناک" وی با بیان اینکه پاشیدن بذر ناامیدی، برخلاف منطق اسلام و ادیان الهی است، افزود: طبق آیات قران، مردان خداوند ناامید نمی‌شوند و احساس سست و درماندگی نمی‌کنند و اینده را روشن می بینند.

وی افزود: ما به آینده کشور و عدالت جهان امیدواریم و باید مسیر خود را با تصمیم قاطع ادامه دهیم؛ دشمنان این نظام و این مردم همیشه به دنبال بذر یاس بودند تا مردم را خسته کنند و ایران الگویی برای کشورهای دیگر نباشد.

روحانی گفت: دشمن از این که ایران سدی در بابر انها شده عصبانی است؛ یکی از مواردی که سالها، در تبلیغات غرب می‌شندیم، این بود که خشکسالی ایران را از پای در می‌آورد و می‌گفتند ایران جای زندگی نیست؛ شمال غرب ایران را می‌گفتند با طوفان نمکی و در سایر مناطق بانیز ریزگرد و خشکسالی از پای در می‌آید؛ بذر ناامیدی در ذهن مردم پراکنده کرده بودند.

رئیس جمهور بیان کرد: خداوند در فروردین امسال با دست پرقدرت خود، ضربه اساسی بر این تفکر زد، البته اکنون نباید فکر کنیم ترسالی فرارسیده ولی یک ضربه اساسی بر ایجادکنندگان بذر ناامیدی بود و امروز مردم امیدوار شدند؛ البته خسارت های زیادی وارد شد اما اینکه آیا ما خودمان مقصر بودیم و می‌توانیستیم کاری کنیم، حرف دیگری است.

وی با اشاره به بازدید هوایی از 3 استان، گفت: امروز مناطق سیل زده ، اهواز و تا تالاب شادگان را به وسیله بالگرد دیدم.

روحانی با بیان اینکه امروز به بعد بسیار برای ما مهم است، عنوان کرد: مردمی در کمپ ها هستند و هوا از امروز به بعد گرمتر می شود؛ هم براورد خسارات باید سریع تر انجام شود و هم سریع تر باید پرداخت شود؛ از نظر درامدی شرایط بسیار سختی داریم اما موضوع اسکان همه کسانی که منازل آنها در سیل خسارت دیده در اولویت ما است.

وی با بیان اینکه در استان تعداد 20 هزار واحد مسکونی تعمیر یا ساخته شود؛ گفت: آنان که حق بیمه دادند با کسانی که ندادند نباید یکسان باشند اما باید به همه کمک شود و کاری کنیم دغدغه‌های مردم به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه در سیل اخیر، سه حادثه مرا تحت تاثیر قرار داد، اظهار کرد: نخست استان گلستان و اق‌قلا ما را نگران کرد؛ دوم حادثه پل دختر بود و شب سختی بر ما گذشت که استاندار لرستان از قطعی مسیرهای مواصلاتی به ما خبر داد و سوم خطر ورود سیل به اهواز به عنوان یک شهر پرجمعیت و مرکز یک استان بود.

روحانی با بیان اینکه مردم ایران از این آزمایش سربلند خارج خواهند شد، گفت: دولت نیز با همه توان فعالیت می کند و برای من قابل افتخار است که استانداران، فرمانداران، وزارت خانه‌ها و همه دستگاه‌ها در حال تلاش هستند؛ دولت و مسؤولیت ها زودگذر است اما افتخارات ملی ماندگار می‌ماند و در تاریخ ثبت می شود.

وی افزود: مردم در کنار هم بودند و هیچ لذتی بالا تر از دستگیری برادر، همشهری و هموطن نیست؛ بالاترین فرصت و نعمت است که کسی بتواند به مردم خدمت کند؛ همبستگی، وحدت و تلاشی که در این مدت صورت گرفته در تاریخ سیلاب های منطقه و دنیا، کم نظیر بوده است.

رئیس جمهور گفت: 98 درصد برق روستاهای سیل‌زده کشور به حالت اول بازگشته و گاز تمامی روستاها وصل شده و خدمات دولت یک روز هم متوقف نشد؛ کار بهداشت و درمان نیز بسیار ارزشمند و بیماری واگیردار در بین سیل‌زدگان مشاهده نمی‌کنیم؛ به تعدادی از سیل زدگان در اهواز سر زدم و از خدمات هلال احمر راضی بودند و خانواده ای نبود که بگوید به ما رسیدگی نشد.

وی اظهار کرد: سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، هلال احمر و وزارات خانه ها همه با تمام توان در میدان بودند، و این افتخار بزرگی برای ما است و امیدوارم تا پایان در کنار هم باشیم.

روحانی گفت: در 8 سال دفاع مقدس، با سقوط خرمشهر، غم عالم بر دوش همه مردم ایران نشست و بالاترین شادمانی ما هم، روز آزادی خرمشهر بود؛ خوزستانی ها مرزداران غیور این کشور بود و همیشه شجاعانه ایستادگی کردند.

وی عنوان کرد: اینکه استاندار گفته 21 کیلومتر سیلبند در کمتر از 3 روز برای حفظ اهواز ایجاد شد، به معنای ان است که اگر در کنار هم باشیم، می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم و معضلات را رفع کنیم.

وی افزود: در روزی که اهواز در معرض سیل قرار گرفت، گفتم دو وزیر کشور و نیرو به خوزستان بیایند و همه مردم هم پای کار بودند تا از اهواز دفاع کنند؛ البته هنوز هم خطر کاملا رفع نشده و اطراف اهواز پر از آب است؛ امیدواریم مد بزرگ در خرمشهر ابادان هم با کمترین خسارت تمام شود.

رئیس جمهور بیان کرد: مبنای ما باید بر این باشد که این ترسالی ادامه دارد چون اگر سال اینده همین وضعیت را داشته باشیم کسی ما را نمی‌بخشد؛ صدسال گذشته، حادثه این چنینی نبوده و لااقل ما یادمان نیست که 24 استان همزمان گرفتار سیل شوند؛ اول انقلاب 19 سد داشتم که اکنون به 170 سد رسیده و کار بزرگی انجام شده است؛ بسیاری اوقات در زمان جنگ در اهواز و در مسیر اهواز تا تهران با مرحوم هاشمی رفسنجانی صحبت می‌کردیم و او لذت می‌برد از سرسبزی و آبادانی ایران و برای او مهم بود.

وی گفت: در کمپی که در اهواز رفتیم، همه حرف مردم این بود ک خسارات انها چگونه تامین می شود؛ می‌گفتند خسارت پرداختی، نمی‌تواند وسائل منزل را تامین کند؛ من به وزیر کشور گفتم باید به جای پول ، اثاثیه را تامین کنیم و همه تولیدگران و وزارت صمت باید برای این کار به میدان بیایند.

روحانی بیان کرد: ما فرماندهی این کار بر عهده وزیر کشور گذاشته شده است و از تاکیدات رهبر انقلاب این بود که یک نفر برای بازسازی و جبران خسارات ها فرماندهی کار را برعهده بگیرد؛ قرارگاه تشکیل شده و کمیته‌های مختلفی در آن فعال خواهد بود تا مردم کمترین دغدغه را داشته باشند؛ تسریع در تعیین خسارت و جبران برای ما مهم است و قرارگاه با فرماندهی وزیر کشور آن را دنبال خواهد کرد.

روحانی عنوان کرد: از مسائل مهم ما لایروبی اروند است که 30 سال برای ان با دولت های مختلف بحث شد،که در سفر به عراق برای انجام آن به توافق رسیدیم؛ لایروبی اروند می تواند به پیشگیری کمک کند و البته لایروبی کارون هم مهم است؛ همچنین اتصال راه اهن شلمچه به بصبره هم می تواند تحول بزرگی برای ایران و خوزستان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه خسارت های وارده سنگین است، گفت: 152 هزار هکتار اراضی گندم در خوزستان از دست رفته، و این رقم بزرگی است؛ این که گندم ما در خوزستان کمتر از سال قبل نشود می‌تواند مایه خوشحالی ما شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار