سرپرست گمرک چذابه با اشاره به بسته بودن این مرز به دلیل آبگرفتگی جاده‌های دسترسی گفت: تاجران و فعالان اقتصادی برای صادرات از مرزهای جایگزین استفاده کنند.
کد خبر: ۷۳۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 21 April 2019

رامین هندیجان‌زاده با اشاره به مسدود بودن مرز چذابه اظهار کرد: از 19 فروردین امسال با تصمیم مدیریت بحران، تعطیلی یک هفته‌ای مرز چذابه مصوب شد ولی به دلیل فروکش نکردن آب در جاده‌های منتهی به مرز و حتی اضافه شدن آب ورودی به مسیرها، این محدودیت و تعطیلی مرز تداوم پیدا کرد.

وی با بیان اینکه به محض بازگشایی مرز اطلاعات تکمیلی در خصوص فعالیت دوباره چذابه متعاقبا اعلام می‌شود، افزود: در حال حاضر شاهد آبگرفتگی در مسیرهای دهلاویه و بستان به سمت چذابه تا پارکینگ شهرداری در مرز هستیم.

سرپرست گمرک چذابه تصریح کرد: به تاجران و فعالان اقتصادی که قصد صادرات از مرز چذابه را دارند توصیه می‌کنم که برای صادرات از مرزهای جایگزین استفاده کنند.

هندیجان‌زاده در خصوص صادرات از مرز چذابه ادامه داد: صادرات به عراق از گمرک چذابه در یکساله 97 به وزن 714هزار و 389 تن و به ارزش بالغ بر 198 میلیون و 592 هزار و 654 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 11 درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: صادرات سایر گمرکات (از مرز چذابه) به کشور عراق در یکساله 97 به وزن 944 هزار و 60 تن و به ارزش بالغ بر 902 میلیون و 578 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی یک درصد افزایش و از نظر ارزش دلاری 22 درصد افزایش داشته است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار