استاندار خوزستان خبر داد:
استاندار خوزستان با اشاره به اسکان برخی از سیل‌زدگان در جنگل‌های «خسرج» و مناطق دیگر، از برنامه‌ریزی جهت تامین حدود 800 کانکس همراه با وسایل سرمایشی برای این سیل‌زدگان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۶۲۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 20 April 2019

غلامرضا شریعتی با اشاره به تدارک اقلام مختلف برای سیل‌زدگان، اظهار کرد: ۱۱ قلم در پکیج‌های مختلف برای رفع نیازهای سیل‌زدگان بسته‌بندی شده و تاکنون ۱۵ هزار پکیج بین این سیل‌زدگان توزیع شده است.این پکیج‌ها برای یک خانواده پیش‌بینی شده است و 5 هزار پکیج دیگر نیز برای توزیع آماده است.

وی افزود: از روز گذشته نیز یک کار جدید دیگری آغاز شده است. برای گروه‌ها، سنین مختلف، زنان، مردان و کودکان در حال تهیه و توزیع لباس و کفش هستیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: اهالی برخی مناطق نیز به علت وجود دام‌هایشان امکان اسکان در کمپ‌ها را نداشتند و در جنگل‌های خسرج و مناطق دیگر اسکان داده شده‌اند که این سیل‌زدگان نیز وضعیت مناسب و مطلوبی ندارند؛ اگرچه وضعیت آنها از روز اول بهتر شده است و چادر دارند و غذاهای آنها تامین شده ولی این افراد مشکلاتی از قبیل کمبود سرویس‌های بهداشتی دارند.

شریعتی ادامه داد: با توجه به اینکه این افراد ساکن روستا هستند و احتمالا مدت بیشتری در این مکان‌ها زندگی کنند به معاونت پشتیبانی استانداری و بنیاد مسکن دستور داده شد که برنامه‌ریزی کنند و تیمی برای این موضوع تشکیل شود تا برای تامین محل اسکان این افراد از طریق کانکس اقدام شود.

شریعتی با بیان اینکه این سیل‌زدگان حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ خانوار هستند، گفت: در در نظر داریم کانکس‌ها همراه با وسایل سرمایشی برای این افراد آماده شوند تا در صورتی که نیاز به اسکان این افراد در دوره تابستان بود شرایط زندگی برای آنها مهیا باشد.

شریعتی عنوان کرد: امیدواریم با این اقدامات بتوانیم ذره‌ای از آلام این سیل‌زدگان را کاهش دهیم. البته این اقدامات هم به کمک نیروهای مردمی، داوطلب و به صورت خودجوش در حال انجام است که از همه آنها تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: کارهای بسیار ارزنده‌ای شده است که از مردم، دستگاه‌های اجرایی، خیرین، موکب‌ها، نیروهای بسیج و جمعیت هلال احمر تشکر می‌کنم. استان‌های معین نیز زحمات زیادی کشیدند و کمک کردند و در توسعه و گسترش خدمات به ما یاری دادند که از آنها نیز سپاسگزارم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار