بخشدار دهدز با بیان اینکه هر لحظه احتمال ریزش و رانش روستای میراحمد غریبی‌ها به دریاچه سد کارون۳ وجود دارد گفت: هر کدام از اهالی برای تخلیه منازل خود یک مطالبه درخواست دارد و این مساله موجب تاخیر در تخلیه روستا شده است.
کد خبر: ۷۳۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶ 18 April 2019

سید محسن البرزی با اشاره با آخرین وضعیت روستای در حال رانش میراحمد غریبی‌ها اظهار کرد: با توجه به خطر جدی رانش این منطقه و ترک‌های آن، تقریبا هر روز درگیر مشکل این روستا هستیم و کار سرکشی به آن و نشست با اهالی را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه اهالی برای تخلیه روستا خواستار مطالباتی هستند افزود: چندین راه برای رسیدن به این مطالبات وجود دارد، یکی از این راه‌ها شکایت از آب نیرو است که این پروسه می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد.

بخشدار دهدز ادامه داد: برای تحقق این مطالبات تقسیم کار صورت گرفت و زمین برای انتقال روستا نیز مشخص شد ولی آب نیرو با اعلام اینکه محل مورد نظر در حریم دریاچه وجود دارد آنرا رد کرد.

البرزی با بیان اینکه صحبت‌ها و نامه‌نگاری‌ها با مدیریت بحران استان و نهادهای مختلف انجام شده است گفت: با حضور فرماندار در این منطقه تصمیم بر آن شد تا ۱۰ نفر از اهالی به‌عنوان نمایندگان مردم این روستا برای بیان مطالبات و خواسته‌های خود جهت حضور در جلسات مشخص شوند.

وی با اشاره به اینکه مطالبات مردم این روستا متفاوت و زیاد است و از همین‌رو تاکنون جمع‌بندی آن صورت نگرفته است افزود: کندی کارها به دلیل عدم همکاری اهالی این روستا است، زیرا آنها مطالبات مختلفی دارند و درخواست‌های متناقضی نسبت به یکدیگر دارند.

البرزی با بیان اینکه جهت اسکان در محل امن به همه اهالی چادر تحویل داده شد گفت: اهالی حاضر به اسکان در چادر نیستند و همچنان در خانه‌های خود حضور دارند و خواستار تحقق و رسیدن به مطالبات خود از جمله پول زمین‌های شالیزار است که اهالی تاکید دارند مبلغ دریافتی برای آن از وزارت نیرو کم بوده است.

وی با بیان اینکه قرار است ۱۰ نفر نماینده انتخابی از این روستا جهت شرکت در جلسه ستاد بحران معرفی شوند اظهار کرد: هر لحظه احتمال ریزش روستا وجود دارد، خودمان باید به فکر خودمان باشیم ولی اهالی برای رسیدن به مطالبات خود حاضر به خالی کردن روستا نیستند.

بخشدار دهدز ادامه داد: دریافت پول منازلی که خالی از سکنه می‌شود و ضررهایی که بعد از کوچ از این روستا اهالی متحمل می‌شوند از درخواست‌ها و مطالبات اهالی است و به این دلیل آنها حاضر به ترک محل نمی‌شوند.

البرزی با بیان اینکه بنر درخواست تخلیه در روستا نصب و نامه تخلیه نیز به دهیار آن تحویل شده است ادامه داد: مسئولان مدیریت بحران استان خوزستان نیز از محل بازدید کرده‌اند و قرار است زمان برگزاری جلسه مشخص شود.

 

منبع: فارس

برچسب ها: سیلاب ، سیل خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار