به عقیده نگارنده استاندار و تیم مدیریتی همراه ایشان که پروازی هستند هیچگونه برنامه کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت برای توسعه در استان ندارند اگر هم  هست فاقد مطالعه و برنامه ریزی است که نمودی در استان نداشته است.
کد خبر: ۷۳۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳ 18 April 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید ولی موسوی ، فعال فرهنگی و رسانه ای طی یادداشتی به نقد عملکرد استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخته است .
در این یادداشت آمده است : 
استان زیبا و چهار فصل کهگیلویه وبویراحمد بعد از انقلاب اسلامی  استانداران زیادی را در دولتهای مختلف تجربه کرده است وهر استانداری بنا به شرایط خاص زمان خویش خدماتی را برای توسعه استان انجام داده است در رابطه با عملکرد استانداران مردم فهیم ما بهترین قضاوت را خواهند کرد.
وظیفه اصلی دولت ها پیشبرد اهداف عالی نظام در بخش های مختلف است و دولتی موفق است که نیازهای جامعه را بصورت ملی ومنطقه ای شناسایی و در جهت حل مشکلات و برنامه ریزی های توسعه این مناطق مختلف ودرنهایت توسعه کشور حرکت ،تا وابستگی و دلبستگی مردم را به نظام عمیق و ناگسستنی نماید، بدیهی است دولتی که شناخت کافی از مردم مناطق مختلف کشور به معنای واقعی نداشته،از درد ورنج در ابعاد مختلف نداشته ودرصددرفع آنها برنیاید نمی توانددرقلوب مردم جا باز کند ومردم را هم همواره درکنارش داشته باشد.
علی‌محمد احمدی در شهریور ۹۶ با تصویب هیئت دولت به عنوان اولین استاندار دولت دوازدهم در کهگیلویه و بویراحمدمنصوب شد .از همان ابتدای مسئولیت در جلسات مختلف بر نظم وانضباط ،برخورد با استخدام های فله ای و طایفه ای ، شایسته سالاری ،برنامه محوری و پیگیری مسائل و مشکلات پروژه ها در سطح ملی تاکید فراوان داشت.
امروز که آخرین روزهای فرودین 98 را سپری میکنیم اگر نگاهی اجمالی ومنصفانه به کارنامه علی محمد وتیم مدیریتی ایشان نسبت به دوران قبل از ایشان در دوران دکتر خادمی بیندازیم علی رغم همه شعارها وسخنانی که در این دوران مدیریتی داده اند کارنامه قابل دفاعی از منظر توسعه در استان که در زندگی مردم ملموس باشد  ندارند.
با کمال تاسف به علت نبود زیرساختهای مناسب درحوزه های گوناگون ونداشتن سند وبرنامه ای مدون واصولی که مدیران بر ریل آن حرکت کنند وعدم استفاده از مدیران متخصص ، قطار پیشرفت استان به کندی حرکت می کند که باید با ریل گذاری اصولی و استفاده از ظرفیتهای توانمند انسانی در جایگاههای متناسب با حوزه تخصصی و تحصیلی مسیر حرکت اصلاح تا شتاب بیشتری بگیرد.
به عقیده نگارنده استاندار و تیم مدیریتی همراه ایشان که پروازی هستند هیچگونه برنامه کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت برای توسعه در استان ندارند اگر هم  هست فاقد مطالعه و برنامه ریزی است که نمودی در استان نداشته است.
پل سوم بشار که پیشرفت خیلی خوبی داشت و به خاطر یکسری اقدامات جزئی مانده بود و بیشترین مانور را استاندار محترم برای تکمیل آن داشت نیز ادامه آن جهت متصل شدن به کمربندی یاسوج رها شد و بیش از پیش نشان داد که هیچگونه برنامه ای برای  امتداد آن ندارند.
پارک جنگلی یاسوج که پیگیر سرمایه گذاری شرکت نفت درآن بودند و پتروشیمی سقاوه با مشکلات و معارضات اجتماعی آن نیز سرنوشت آنها در هاله ای ازابهام قرار دارند.شرایط نابسامان جمعه بازار یاسوج که خطر حادثه عظیمی همانند پلاسکو در آن نهفته است نیز هیچ برنامه ای برای سامان بخشیدن به آن ندارند.
بیمارستان شهید جلیل  که سالها به طول انجامید  و بیشترین مانور تبلیغاتی در راه اندازی آن در سال 97 انجام گرفت امروز در حد یک اورژانس سرپایی است که مشکلات خاص خود را داد .کافی است استاندار محترم به آن بازدیدی  نماید ببیند آن شعارها وحرفهای خوبی که رنگ لعاب تبلیغاتی در روز افتتاحیه داشت تا چه اندازه در کاهش بیماران به استانهای همجوار محقق شده است.
بازدیدهای سرزده ای که گاه بیگاه استاندار داشت که امید می رفت باعث تحرک دستگاهها در انجام امور محوله باشد نه تنها هیچ تاثیری نداشت بلکه روند ضعیف نظارت بر بازار و کنترل آن داد مردم را در آورده است .
سخنان زیبا ، جذاب و شعارگونه استاندار در برخورد با مدیرانی که نگاه بخشی قومی وطایفه ای دارند برای مردم بسیار امیدوار کننده بود اما در عرصه عمل مردم چیزی  از استاندار ندیدند .
ضعف تیم مشورتی استاندار در ارائه دادن واقعیتها به استاندار نیز کاملا مشهود است که در نگاه یکجانبه گرایی آنان کاملا مشهود است  امروز مردم با واقعیتها دسته پنجه نرم می کنند .  مردمی که نشان دادند در همه حال حامی انقلاب هستند و فرسخها از مسئولان جلوترند.
امروز مردم شهر یاسوج و دیگر شهرهای استان از مشکلات ترافیکی ، نبود پارکینگ، نامناسب بودن آسفالت خیابانها و چاله چوله های شهر رنج می برند که دولت هیچگونه توجهی به این مشکلات و نارسایی ها ندارد.
شهرداری های استان که درآمد ناپایدار دارند و توان کافی در پرداخت حقوق ومزایای پرسنل خویش را ندارند نیازمند کمک دولت برای اجرای طرحهای عمرانی هستند که آنگونه که شایسته است دراین زمینه برای شتاب بخشیدن به طرحهای عمرانی در شهرها توجهی نمی شود.
 عدم توجه دولت به مسائل فرهنگی در استان بسیار مشهود است بطوری که نه برنامه فرهنگی خاصی  جهت نشاط اجتماعی مردم انجام می گیرد نه زیرساختهای فرهنگی ازقبیل سینما ، فرهنگسرا و سایر مکانهای فرهنگی در شهرها و روستاها و جود دارد.
تالار فرهنگی شهر یاسوج  که سالیان  زیادی  از عمر  آن  می گذرد هر روز  مردم اسکلت سازه  ای آن را مشاهده می کنند  چرا برای فعال شدن این پروژه  مهم  فرهنگی اقدام  خاصی  انجام نمی گیرد.

مردم این استان تشنه کارهای فرهنگی هستند وبیشتر معظلات و مشکلات این استان با کارهای فرهنگی قابل حل هستند ولی متاسفانه نگاه فرهنگی در راس هرم مدیریتی استان جهت توسعه زیرساختهای فرهنگی در این استان وجود ندارد.
شاید خیلی از مردم با تغییر استاندار و آغاز دولت دوازدم منتظر هوایی تازه در بدنه مدیریتی برای خدمت رسانی بهتر به مردم و شتاب گرفتن قطار توسعه در استان بودند . عمدتا نیروهای اندک وقابل تاملی در برخی مناصب مدیریتی که تغییرکردند نسبت به نیروهای قبلی کارآمدی خاصی نداشتند که موجب تغییر در برنامه ریزی و بهبود شرایط نسبت به گذشته شوند.
جناب استاندار،  سفر مسئولان کشوری به استان که عمدتا شرکت در نشستهای اداری بوده است  چه دستاوردی  برای مردم استان داشته است لازم است   در این زمینه  بیلان کاری ارائه  دهید تا مردم  بدانند چه گرهی از مشکلات آنان  باز شده است. 
امروز آگاهی های اجتماعی مردم آنقدر بالاست و خوب می دانند که با شعار و سخنرانی و وعده دادن نمی توان به توسعه دست یافت .
امروز مردم عمل مسئولان را می بینند وقضاوت می کنند . آیا در بکارگیری نیروها در مناصب اداری توانمندی و شایسته سالاری مد نظر بوده یا خطوط فکری و سیاسی و قومیتی . امروز نخبگان و جوانان پرانرژی ما در حاشیه هستند و از افکار و اندیشه های بلند آنان برای حل مشکلات استفاده نمی شود.
محور توسعه این استان با شرایط خاص تو پوگرافی خاص آن کشاورزی وگردشگری است که دولت باید با تمام توان برای شکوفایی آن در این دو بعد زیرساختهای لازم را فراهم نماید.
امروز وقت آن فرا رسیده است که استاندار محترم با خودارزیابی از تیم مدیریتی خویش و ارزیابی صادقانه دستگاها و افزایش شیوه های نو به روشهای کهنه و ناکارآمد مدیریتی پایان دهد و بستر و زمینه را برای تحرک بیشتر در خدمت رسانی به مردم هموار نماید. 
استاندار محترم که در نشست خبری دهه فجر سال گذشته یک نشست عیدانه را به خبرنگاران  وعده داده بودند لازم است ضمن عمل به آن برنامه های عملیاتی دولت را در سال جاری برای شتاب بخشیدن به رونق تولید اعلام نماید.
 امیدوارم که نماینده عالی دولت تدبیر و امید نه تنها درمردم امید به آینده ای بانشاط وشاداب رانهادینه بلکه عموم مردم استان را درکنار خود و دولت داشته و با ارتباط چهره به چهره با مردم به حل مشکلات آنان بیش از پیش همت گمارد و به این جمله  بیش از پیش توجه نماید که به عمل کار برآید به سخنرانی نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار