فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی از حذف برگ‌های جریمه تخلفات رانندگی خبر داد و گفت: ماموران راهنمایی و رانندگی و پلیس استان در 11 شهرستان به گوشی‌های هوشمند مجهز شده و اعمال قانون می‌کنند.
کد خبر: ۷۳۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ 18 April 2019

سردار حسین عبدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از تجهیز ماموران راهنمایی و رانندگی و پلیس راه استان به گوشی‌های هوشمند خبر داد و اظهار داشت: در 11 شهرستان استان تخلفات رانندگان به صورت الکترونیک ثبت و اعمال قانون می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان‌های تبریز، مرند، جلفا، اهر، مراغه، بناب، میانه، سراب، بستان‌آباد، اسکو و شبستر تخلفات رانندگی در حال حاضر  توسط ماموران با گوشی‌های هوشمند انجام می‌شود، اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال در کل استان این طرح اجرایی شود.

عبدی، رسیدن خطا به حداقل، استعلام آنلاین تخلفات، پیامک تخلف و جریمه به مالک خودرو، ثبت دقیق تاریخ و زمان وقوع تخلف از جمله مزایای تخلفات رانندگان با گوشی‌های هوشمند توسط ماموران راهنمایی و رانندگی اعلام کرد.
 

کشف 7.4 میلیارد تومان کالای قاچاق

فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به بخش مبارزه با قاچاق کالا و ارز در  طرح نوروزی امسال در استان اشاره کرد و گفت: حدود 7 میلیارد و 400 میلیون تومان انواع قاچاق کالا  در استان کشف شده که در این رابطه  56 پرونده تشکیل و  64 قاچاقچی دستگیر  و 30 خودرو  توقیف شده است.

عبدی با بیان اینکه در طرح نوروزی امسال 330 کیلوگرم انواع موادمخدر در استان آذربایجان‌شرقی کشف شده است، افزود: این میزان کشف نسبت به سال گذشته که 172 کیلوگرم بود 91 درصد افزایش دارد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی پیشگیری از سرقت را برای طرح‌های ایام نوروز دارای اهمیت دانست و بیان کرد: با آمار موجود، آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های کم وقوع سرقت در ایام تعطیلات بود که توان کشف در کلانتری و آگاهی هم بیش از حد انتظار بود. جرائم مهم سرقتی از جمله سرقت منزل، مغازه و خودرو در استان ما 13 درصد کاهش داشت، جرائم سرقت مسلحانه و خشن هم صفر بوده، ضمن اینکه سرقت‌های خرد مانند کیف‌قاپی و کف‌زنی و... هم با رشد 18 درصدی مواجه بودیم ولی در مجموع همه شاخص‌ها، میزان سرقت هفت درصد افزایش داشت.

عبدی با بیان اینکه در نوروز امسال 36 درصد افزایش دستگیری سارقان را داشتیم و در ادامه آماری از سارقان دستگیر شده را ارائه کرد و افزود: 76.2 درصد سارقین اعتیاد دارند، 96.2 مرد بودند، 81.5 درصد سابقه‌دار بودند، 7.2 درصد غیربومی بوده و 83.9 درصد بیکار بودند، جرم کلاهبرداری هم از جرائم مهم در کشور محسوب می‌شود که نوروز امسال در استان این جرم 14 درصد کاهش داشت.
 

کشته شدن 780 در تصادفات رانندگی

وی به تلفات رانندگی در آذربایجان‌شرقی در سال 97  اشاره کرد و گفت: در این مدت متاسفانه 780 نفر کشته  و 11 هزار مصدوم شدند که این تعداد در سال مشابه نود و شش 678 نفر بود.

سردار عبدی خاطرنشان کرد: 50 درصد مصدومان رانندگی معلول می‌شود و این امر نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه 16 میلیون تردد در آذربایجان‌شرقی در ایام نوروز اتفاق افتاده تعداد تلفات رانندگی در استان 38 درصد کاهش نشان می‌دهد.

حسین عبدی به عملکرد پلیس 110 نیز در ایام نوروز 98 اشاره کرد و یادآور شد: تعداد کل تماس در نوروز امسال بیش از 83 هزار  و 112 مورد بوده که 37 هزار و 517 مورد آن منجر به عملیات شده است. 

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سامانه « نما» پلیس آگاهی اشاره کرد و اظهار داشت: پلیس آگاهی تمام اقلام کشف شده را در این سامانه ثبت می‌کنند که مردم می‌توانند با ثبت سریال و کدهای اقلام منزل خود در صورت مفقودی و سرقت به این سامانه مراجعه کنند.

عبدی در پایان با تقدیر از همکاران خود که در ایام نوروز در آماده‌باش بودند ابراز داشت: همه مجموعه‌های مرزبانی، راهنمایی و رانندگی، پاسگاه و کلانتری، پلیس راه و... در ایام نوروز فعال بودند که این باعث شد تا امسال 83 درصد میزان تقدیر مردم از عملکرد پلیس افزایش یابد.

وی با بیان اینکه 20 درصد تماس‌های دولتی در سطح پلیس است، خاطرنشان ساخت: روزانه 8 هزار و 900 خدمت توسط دستگاه‌های دولتی ارائه می‌شود که یک‌هزار و 600 خدمت مربوط به پلیس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار