با اشاره به استحکام بخشی سیل بندهای اهواز
شهردار اهواز با اشاره به ادامه عملیات استحکام بخشی سیل بندهای اهواز، گفت: در اهواز مشکلی در خصوص ورود آب به شهر نخواهیم داشت.
کد خبر: ۷۳۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 18 April 2019

منصور کتانباف اظهار کرد: در حال حاضر دبی کارون در مقطع اهواز بیش از 3000 مترمکعب بر ثانیه است.

وی با اشاره به ورود روان آبها از کانال سلمان به اهواز، افزود: با تحکیم سیل‌بندها از اوایل فروردین‌ماه آب از رودخانه کارون به شهر وارد نشده است.

شهردار اهواز گفت: پیگیری جهت رفع مشکل دفع فاضلاب از محل پل‌ها و روان‌آب ها در حال انجام است تا بخشی از جاده ساحلی بازگشایی شود و ترافیک کاهش یابد. بخشی از جاده ساحلی در روزهای گذشته بازگشایی شده است که امیدواریم تا جمعه شب قسمت بعدی بازگشایی شود.

کتانباف بیان کرد: با توجه به دبی آب رودخانه کارون در محل‌هایی امکان بازگشایی جاده ساحلی وجود دارد اما در چهار نقطه‌ای که پل های قدیمی و قبل از انقلاب احداث شده اند تا زمانی که دبی آب پایین نیاید امکان بازگشایی وجود ندارد.

شهردار اهواز بیان کرد: شکستگی زهکش دهخدا به سمت عین 2 و ملاشیه اتفاق افتاد که مسدود شده است و عملیات تقویت آن در حال انجام است.

وی عنوان کرد: ارتفاع سیل‌بندهای اهواز طبق حداکثر دبی افزایش یافته است و دیگر نیازی به افزایش ارتفاع سیل‌بندها نیست.

کتانباف بیان کرد: دبی آب رودخانه کارون در مرحله کاهش است اما اگر سیلاب رخ دهد و ظرفیت سدها پر شود قطعا رهاسازی انجام خواهد شد. آمادگی لازم در این زمینه وجود دارد و مشکلی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به ادامه عملیات استحکام بخشی سیل بندها گفت: در داخل شهر مشکلی در خصوص نفوذ آب نخواهیم داشت.

شهردار اهواز با اشاره به ورود آب به برخی خیابان های مناطق عین 2، گلدشت و گلبهار، گفت: پس از تکمیل سیل‌بند این منطقه کار تخلیه آب از معابر انجام می‌شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار