استاندار يزد تأکید کرد:
استاندار یزد توجه به ظرفیت‌های علمی و آموزشی استان یزد در سطح ملی را ضروری دانست و گفت: یزد می‌تواند به الگوی پرورش معلمان کارآمد و نواندیش در سراسر کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۷۳۵۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ 17 April 2019

«محمدعلی طالبی» در جلسه هيئت امناي دانشگاه فرهنگيان یزد که با حضور«علي خاكي» معاون توسعه مديريت و منابع دانشگاه فرهنگيان كشور برگزار شد، با بیان این که معتقدم دانشگاه فرهنگيان استان هم به لحاظ سابقه درخشان در پرورش معلمان و هم از منظر برخورداری از جايگاه علمی ارزشمند، مي‌تواند به مركزي براي پرورش معلمانی توانمند و نواندیش در سطح كشور بدل شود، اظهار کرد:‌ یزد استانی غنی از نظر نیروی انسانی توانمند در حوزه علمی است.

وی بيست و چند سال صدرنشینی در کنکور سراسری را نشان از توان علمی و دانشجو پذیری یزد دانست و افزود:‌ با توجه به اين ظرفيت‌ها و سوابق، شایسته است تا دانشگاه فرهنگيان كشور توجه ویژه‌ای به مرکز یزد داشته باشد تا بتوانيم مطابق ظرفيت‌هاي فعلي، معلمان توانمند و آگاهی را در خدمت استان و كشور تربيت كنيم.

استاندار یزد گفت: از سوي ديگر به لحاظ جايگاه و موقعيت جغرافيايي، استان يزد مي‌تواند نقش ويژه‌اي در تربيت معلمان ايفا كند و در این راستا نگاه خاص دانشگاه فرهنگيان در سطح ملي مي‌تواند مسئولان استاني را نيز براي حمايت از اين دانشگاه، رفع كمبودها و قدم گذاشتن در مسير توسعه آن ترغيب نماید.

طالبی در ادامه تصریح کرد: بهبود شرايط و موقعيت پرديس فاطمه الزهرا(س)، نيازمند توجه بيشتر است كه مجموعه‌هاي موثر در اين زمينه بايد با تصميم‌گيري مناسب و جديت نسبت به حل آن اقدام نمايند و از سوی دیگر بهره‌گیری از زیرساخت‌های آموزشی موجود در استان برای حل این دغدغه‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری جدی مصوبات جلسه امروز و رفع مشکلات پردیس خواهران حداکثر تا مهرماه آینده خاطرنشان کرد: در سال تحصيلي پيش رو نيز باید حداكثر ظرفيت دانشجو براي استان در نظر گرفته شود و اميد است با همت بخش‌هاي مختلف، مشکلات اين مجموعه دانشگاهي حل و فصل شده تا شاهد حضور دانشجوياني از سراسر كشور در استان باشیم.

توسعه کشور نیازمند معلمان خوب است

«علی خاکی» معاون توسعه مديريت و منابع دانشگاه فرهنگيان كشور اظهار کرد:دانشگاه فرهنگيان،دانشگاهي استراتژيک براي كشور و مورد توجه ويژه نظام اسلامي است كه در راس هيئت امنا آن رئيس دولت قرار دارد.

وی افزود: پیشرفت ملی نيازمند معلمان خوب و سيستم آموزشي كارآمد است كه اين وظيفه در كنار تربيت مديران آموزش و پرورش و توانمندسازي معلمان به عهده دانشگاه فرهنگيان است و يزد به عنوان قطب فرهنگي و مثال زدني در بخش‌هاي مختلف مي‌تواند به عنوان پايلوت در اين زمينه عمل كند.

معاون توسعه مديريت و منابع دانشگاه فرهنگيان كشور در پايان به اهميت نوسازي و ضرورت تقويت زيرساخت‌هاي آموزشي دانشگاه فرهنگيان اشاره و گفت: براي رفع نيازها در دو سطح اورژانسي و بلندمدت برنامه‌ريزي‌هايي از جمله طرح «صد سي» در نظر گرفته شده است كه مي‌توان با حمايت مراكز استان‌ها و خيرين آن را اجرايي كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار