فرماندار اهواز خبر داد:
فرماندار اهواز با اشاره به بارندگی‌های پیش‌رو گفت: تحکیم سیل‌بندها در حال انجام است و اهواز برای دبی بسیار بالا آماده شده است.
کد خبر: ۷۳۵۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ 18 April 2019

جمال عالمی نیسی اظهار کرد: در حال حاضر دبی رودخانه دز 1150 مترمکعب بر ثانیه و دبی رودخانه کارون 1600 مترمکعب بر ثانیه تنظیم شده است و حجم آب رودخانه کارون در روزهای آینده کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود اهواز به حالت عادی برگردد، افزود: از روز گذشته بخش‌هایی از جاده ساحلی زیر بار ترافیک رفته است. در حال حاضر تنها چهار نقطه جاده ساحلی دچار آبگرفتگی است و بعد از ظهر امروز با شهرداری و شرکت آبفا هماهنگی جهت انجام عملیات فیزیکی و زیر بار ترافیک رفتن کل جاده ساحلی انجام خواهد شد تا مشکل ترافیکی اهواز رفع شود که امیدواریم این اقدام امشب انجام شود.

عالمی نیسی گفت: روان‌آب‌ها اهواز را تهدید می‌کردند اما با تقسیم کاری که انجام شد دژ محکمی در کانال سلمان ایجاد شد که از لحاظ جلوگیری از سرریز آب به سمت اهواز اطمینان‌بخشی بالایی ایجاد کرد.

فرماندار اهواز بیان کرد: یک لحظه غفلت موجب شد که آب وارد پلیس‌راه قدیم اهواز شود اما اکنون اطمینان‌بخشی حاصل شده است.

وی بیان کرد: همچنین آب از سوی زهکش دهخدا وارد منطقه عین 2 شده بود که عملیات لازم جهت مقابله با آب انجام شد اما متاسفانه از روز گذشته شاهد برگشت آب از پایین‌دست به بالادست بوده‌ایم. برگشت آب از زیر کانال سلمان به سمت عین 2، گلبهار و گلدشت جریان دارد و از امروز عملیات خاک‌ریزی انجام شده است تا فشار کمتری به این مناطق وارد شود.

فرماندار اهواز بیان کرد: اکنون قسمتی از آب‌ها به سمت کارون و بخشی به تالاب هورالعظیم هدایت شده است. به دلیل اینکه سطح زمین در منطقه گلدشت بسیار پایین است آب‌هایی که از سمت زهکش دهخدا خارج می‌شد این منطقه را تحت تاثیر قرار داد و مجددا برگشت آب از پایین‌دست به بالادست را شاهد هستیم. به دلیل اینکه خروج آب به سمت تالاب هورالعظیم به سختی انجام می‌شود برگشت آب از سمت زهکش دهخدا به سمت مناطق عین 2، گلدشت و گلبهار سرریز می‌شود که در حال حاضر ماشین‌آلات مشغول کار هستند تا آسیبی به مناطق وارد نشود.

عالمی نیسی با اشاره به اینکه امیدواریم روزهای آتی شاهد کم شدن بحران و افتتاح مدارس باشیم، اظهار کرد: تلاش برای پشت‌ سر گذاشتن این لحظات بحرانی و هدایت روان‌آب‌ها به سمت تالاب هورالعظیم است تا خروج آب به سمت هورالعظیم بهتر و سریع‌تر انجام شود.

وی با اشاره به بارندگی‌های پیش‌رو گفت: تحکیم سیل‌بندها در حال انجام است و اهواز برای دبی بسیار بالا آماده شده است و به اطمینان‌بخشی بالایی رسیده‌ایم. از روز گذشته خروجی سدها کاهش یافته تا تخلیه آب بهتر انجام شود. امیدواریم در دو تا سه روز آینده با گذر از این لحظات اهواز و اطراف آن به حالت عادی برگردد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار