مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: انتظار می رود شهروندان شادگانی همانند سایر مردم سیل زده در استان خوزستان در راستای رفع این مشکل و خروج از بحران با دستگاه‌های اجرایی همراهی و همکاری کنند.
کد خبر: ۷۳۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰ 16 April 2019

کیامرث حاجی‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان، در جلسه ستاد بحران شادگان که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: حجم آب در تالاب شدگان افزایش پیدا کرد لذا دستور تخلیه روستای صراخیه که در مجاورت تالاب بودبه منظور کاهش خطرات احتمالی ناشی از سیلاب صادر شد.

وی ادامه داد: سپاه، ارتش و جمعیت هلال‌احمر، انتقال و اسکان جمعیت این روستا را به عهده گرفت و شهرستان‌های رامهرمز، رامشیر و منطقه آزاد اروند به عنوان شهرستان‌های معین و در راستای کمک به احداث سیل‌بند در شادگان معرفی شدند و موظفند برای مهار سیلاب با امکانات و ماشین آلات مورد نیاز در شهرستان شادگان حضور یابند.

حاجی‌زاده عنوان کرد: ظرفیت تالاب شادگان در حال اشباع است و به همین جهت، خروجی‌های این تالاب را به سمت دریا باز کرده‌ایم؛  همچنین انتظار می رود شهروندان شادگانی همانند سایر مردم سیل زده در استان خوزستان در راستای رفع این مشکل و خروج از بحران با دستگاه‌های اجرایی همراهی و همکاری کنند.

وی افزود: همچنین شرکت نفت و گاز اروند را موظف میدانم که در برخی نقاط مرکزی شادگان و دارخوین حضور پیدا کرده و در استحکام‌بندی سیل‌بندها خدمات‌رسانی و همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس ،شهرستان شادگان با 150 هزار نفر جمعیت در جنوب غرب استان خوزستان در فاصله 70 کیلومتری اهواز واقع شده است و80 کیلومتر با رودخانه کارون ساحل دارد.طبق اعلام فرماندار شهرستان شادگان، 20 روستای بخش مرکزی این شهرستان در جنوب غرب استان خوزستان به دلیل افزایش روان آب های رودخانه کارون در معرض سیلاب قرار گرفته اند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار