فرماندار شوشتر گفت: در اثر سیلاب ۴۲ روستا در شهرستان شوشتر در معرض خطر سیل بودند که آب به ۲۴ روستا وارد شد که اکنون فقط چهار روستا دچار آب‌گرفتگی هستند و ۱۲ روستا در محاصره سیلاب قرار گرفتند که همچنان نیز در محاصره هستند.
کد خبر: ۷۳۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸ 17 April 2019

حسین پنبه‌دانه پور فرماندار شوشتر اظهار کرد: در اثر سیلاب ۴۲ روستا در شهرستان شوشتر در معرض خطر سیل بودند که آب به ۲۴ روستا وارد شد که اکنون فقط چهار روستا دچار آب‌گرفتگی هستند و ۱۲ روستا در محاصره سیلاب قرار گرفتند که همچنان نیز در محاصره هستند.

وی افزود: راه ارتباطی ۲۱ روستا باز شد و روند بازگشت مردم به برخی روستاها آغاز شده است اما شرایط هنوز عادی اعلام نشد.

فرماندار شوشتر با اشاره به آغاز ارزیابی خسارت واحدهای مسکونی از سوی بنیاد مسکن، عنوان کرد: حدود ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گندم، کلزا، سبزی و صیفی شهرستان شوشتر دچار خسارت شد که طبق برآوردها بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان میزان خسارت وارد شده است و درمجموع ۷۲ رأس دام سبک و سنگین در سیلاب تلف شد.

وی گفت: حدود ۲ میلیارد تومان تأسیسات و شبکه‌های گازرسانی شهرستان شوشتر دچار خسارت شد و ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آب روستایی خسارت دید.

پنبه‌دانه پور گفت: آب بیشتر مناطق روستایی وصل شد و شب گذشته آب ۹ روستای دیگر وصل شد؛ تأسیسات آب روستایی عبدالسید مریوش زیر آب رفته است و آب این روستاها همچنان قطع است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار