رئیس مرکز بهداشت خوزستان تاکید کرد:
رئیس مرکز بهداشت خوزستان بر لزوم رعایت بهداشت مواد غذایی در اردوگاه‌های آسیب‌دیدگان سیل اخیر تاکید کرد.
کد خبر: ۷۳۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴ 16 April 2019

دکتر مهدی حسینی‌زاده اظهار کرد: در شرایط بحرانی مانند سیل مردم به دلیل استرس‌های وارده و دور ماندن از منازل خود نسبت به شرایط عادی دچار آسیب‌پذیری بیشتری هستند.

وی افزود: بنابراین جهت تامین شرایط بهداشتی برای این افراد فعالیت‌های بیشتری انجام شود. با توجه به نگرانی‌ها در خصوص بروز بیماری‌های روده‌ای، همکاران بهداشت محیط با تمام توان برای پیشگیری از این بیماری‌ها بسیج شده‌اند و وضعیت آب، بهداشت عمومی و بهداشت غذا را در محل‌های تجمع مردم کنترل می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بازرسی‌ها در خصوص بهداشت مواد غذایی در اردوگاه‌های آسیب‌دیدگان سیل اخیر و همچنین محل‌های پخت مواکب با جدیت انجام می‌شود و در صورت مواجه شدن با مواد غذایی غیرمجاز و تاریخ گذشته یا مواد غذایی مانده معدوم‌سازی انجام می‌شود.

حسینی‌زاده گفت: به دستگاه‌های مختلف اجرایی از جمله هلال احمر اعلام شده که مواد غذایی پخته شده باید در حداقل زمان ممکن یعنی حداکثر یک ساعت پس از پخت به دست مصرف‌کنندگان برسد تا از بروز مسمومیت جلوگیری شود. همچنین در بازدیدهایی که از اردوگاه‌ها انجام می‌شود مرتبا از مردم درخواست می‌کنیم از نگهداری غذای گرم در چادرهای خود خودداری کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: همچنین با اعزام پزشک و تیم بهداشتی نسبت به معاینه افراد در مواکب و محل‌های پخت مردمی اقدام خواهد شد تا نسبت به توزیع غذای سالم بین مردم اطمینان بیشتری حاصل شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: با توجه به آسیب‌پذیرتر شدن افراد باید مسائل بهداشتی با دقت و جدیت بیشتری دنبال شود از این رو از خیرین و مردم نیکوکار و همچنین مواکب در خواست می‌شود که مواد اولیه را در شرایط مناسب نگهداری کنند. همچنین سطوح و تجهیزات آشپزی مثل تخته‌های کار، چاقو و ظروف را با دقت شستشو دهند و بهداشت فردی را رعایت کنند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بهداشت ، تغذیه ، سیل ، سیلاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار