بخشدار بخش مرکزی اهواز گفت: پیش‌بینی می‌شود تا آخر هفته کلیه اهالی روستاهای بامدژ و روستاهای بروایه عمیر، بروایه یوسف و بروایه البوثنوان، حلاف یک، دو و سه، چبسه بزرگ و کوچک به خانه‌های خود بازگردند.
کد خبر: ۷۳۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ 17 April 2019

علی بلمچی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا آخر هفته کلیه اهالی روستاهای بامدژ و روستاهای بروایه عمیر، بروایه یوسف و بروایه البوثنوان، حلاف یک، دو و سه، چبسه بزرگ و کوچک به خانه‌های خود بازگردند.

وی با بیان اینکه آب وارد روستاهای بروایه عمیر، بروایه یوسف و بروایه البوثنوان، حلاف یک، دو و سه، چبسه بزرگ و کوچک نشد، گفت: از آنجایی که اهالی این روستاها در محاصر سیل بودند راه‌های ارتباطی آنها قطع شد که به منظور جلوگیری از تلف شدن دام در جنگل‌های اطراف روستاها ساکن شدند.

بخشدار بخش مرکزی اهواز افزود: حدود 50 درصد از اهالی این روستاها به خانه‌های خود بازگشتند و برای برگشت 50 درصد دیگر آنها در حال حل مشکل راه‌های ارتباطی روستاها هستیم که ظرف امروز و فردا جاده دسترسی تعمیر و اهالی به خانه خود بر می‌گردند.

بلمچی با بیان اینکه سیلاب نسبتاً در روستاهای مسیر بامدژ فروکش کرده است، عنوان کرد: جاده‌های ارتباطی روستاهای بامدژ هنوز قطع است که پیش‌بینی می‌شود در بامدژ نیز تا آخر هفته مسیرهای ارتباطی باز شود و روستاییان به خانه بازگردند.

وی در رابطه با روستاهای شهر الهایی گفت: روستاهای قلعه سحر، عشاره بزرگ و کوچک از محاصره آب در آمدند و مردم به روستاهای خود بازگشتند.

بلمچی عنوان کرد: سیل زدگانی که در مدارس شهر الهایی برای آنها اردوگاه بر پا شده بود با توجه به دستور استاندار مبنی بر دایر شدن مدارس از تاریخ اول اردیبهشت چنانچه طبق پیش‌بینی مشکل راه‌های ارتباطی تا پایان هفته حل شود به روستاهای خود باز می‌گردند و اردوگاه‌ها جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: در غیر این صورت به 6 اردوگاه شامل اردوگاه ملاشیه، پادگان 41 ثارالله، پادگان شهید مسعودیان، سالن‌های ورزشی ناصر خسرو، سالن‌های ورزشی خانه والیبال، سالن چند منظوره شهید تختی، سالن شهید هاشمی و سالن ورزشی مجموعه قدس در اهواز منتقل می‌شوند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار