مدیرکل بهزیستی مازندران گفت که وعده افزایش سه برابری مستمری مددجویان سیلزده استان محقق و در قالب مستمری ماه فروردین به آنان پرداخت شده است.
کد خبر: ۷۳۵۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴ 15 April 2019

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت که وعده افزایش سه برابری مستمری مددجویان سیلزده استان محقق و در قالب مستمری ماه فروردین به آنان پرداخت شده است.

 سعید آرام روز دوشنبه در گفت و گو با خیرنگار ایرنا با اعلام این که سیلاب اخیر به جامعه هدف بهزیستی در 6 شهرستان مازندران خسارت زد ، افزود : مستمری این مددجویان که ساکن شهرستان های سیمرغ ، سوادکوه ، جویبار ، ساری ، میاندرود و نکا هستند ، با افزایش سه برابری پرداخت شده است.
وی توضیح داد : سیل اخیر علاوه بر این که خانه 90 مددجوی بهزیستی مازندران را به صورت کامل تخریب و به خانه 370 مددجوی دیگر هم خسارت وارد کرد ، سبب از دست رفتن لوازم خانگی 290 خانوار مددجو و از بین رفتن زمین کشاورزی ، دام و کسب و کار 111 خانوار دیگر شد.
مدیرکل بهزیستی مازندران مجموع خسارت وارد شده به مددجویان این نهاد را تاکنون 140 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت : در نخستین قدم سعی شد تا نیازهای اولیه مددجویان برطرف شود که در این راستا، اقلام مورد نیاز شامل سبد کالا ، پوشاک و پتو ، لوازم بهداشتی و لوازم توانبخشی به ارزش بیش از هشت میلیارد ریال میان آسیب دیدگان توزیع شد. 
وی افزود : در قدم بعدی مستمری تمامی 450 مددجوی ساکن شهرستان سیمرغ که بیشترین خسارت را دیده اند به سه برابر برای یک دوره افزایش یافت که حداقل میزان آن پنج میلیون ریال و حداکثر هم 15 میلیون ریال بوده که به تمامی آنها پرداخت شده است. 
شهرستان سیمرغ در مرکز مازندران نخستین قدمگاه سیل 27 اسفند ماه پارسال بود که بر اثر طغیان رودخانه ' تلار ' رخ داد و بیشترین آسیب مراکز جمعیتی هم در این منطقه بویژه در دو روستای 
' تالارپشت ' و ' رکنی کلا ' ثبت شد.
آرام گفت : همچنین مستمری مددجویان آسیب دیده شهرستان های نکا، میاندرود، سوادکوه ، ساری و جویبار نیز برای یک ماه به سه برابر افزایش یافته و پرداخت شده است.
مدیرکل بهزیستی مازندران استقرار مهدهای کودک سیار شهری و روستایی، اتاق بازی و نشاط سیار برای بازگشت آرامش به کودکان و همچنین استقرار اورژانس های اجتماعی برای مداخله سریع را از جمله اقدامات بهزیستی استان به منظور انجام وظایف سازمانی و همدلی و همراهی با سیلزدگان و کاهش آلام آنان برشمرد.
** آغاز ساخت 90 واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی 
آرام همچنین گفت که ساخت تمامی 90 واحد مسکونی تخریب شده مددجویان بهزیستی مازندران آغاز شده و این کار را با همکاری بسیج سازندگی در حال انجام است.
وی توضیح داد : برای ساخت هر یک از این واخدهای مسکونی یکصد میلیون ریال کمک بلا عوض از سوی بهزیستی پرداخت می شود ، تامین آجر مورد نیازشان نیم بهاء است و علاوه بر این مبلغ پنج میلیارد ریال تسهیلات هم از سوی شورای هماهنگی رفاه استان مازندران و از محل تسهیلات بنیاد مسکن مصوب شده که اختصاص یافته است.
مدیرکل بهزیستی مازندران از امضای تفاهمنامه با سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان برای تامین برخی اقلام زندگی و تهیه سیمان رایگان برای نوسازی و بازسازی خانه های مددجویان آسیب دیده خبر داد و افزود : بهزیستی استان و کشور تا زمان تحویل تمامی واحدهای مسکونی و برطرف شدن کامل نیازهای مددجویان پای کار خواهند بود و مددجویان می توانند به صورت مستقیم با این نهاد برای گزارش کمبودها و نیازهای خود ارتباط برقرار کنند. 
وی گفت : نیروهای بهزیستی مازندران با حضور کارشناسان بنیاد مسکن از تک تک خانه های سیلزده مددجویان بازدید کردند که خوشبختانه با تایید بنیاد مسکن، کار بازسازی این خانه ها با کمک بهزیستی، بنیاد مسکن و مشارکت اجتماعی و خیرین از 2 روز قبل آغاز شد.
آرام از همه دستگاههای تابعه وزارت رفاه و دیگر دستگاهها برای کمک رسانی به مددجویان بهزیستی گرفتار در سیل قدردانی کرد و گفت : با رایزنی های صورت گرفته، در کنار تمام تسهیلاتی که برنامه ریزی شده است،از بانک رفاه استان قول وام 50 میلیون ریالی قرض الحسنه برای مددجویان آسیب دیده در سیل را گرفته ایم که پس از نهایی شدن ، مکانیسم پرداخت آن اعلام خواهد شد.
** التماس دعا از خیرین 
مدیرکل بهزیستی مازندران یکی از مشکلات مددجویان سیلزده را تامین برخی از لوازم گران قیمت و کمیاب توانبخشی برشمرد و خواستار ورود خیرین در کنار کمک های دولتی برای تامین این اقلام شد.
وی گفت : گرانی و کمیابی این اقلام سبب شده تا تامین آنها طولانی شود ولی با ورود مردم و خیرین به طور قطع این مشکل سریع تر رفع خواهد شد.
بارندگی شدید و سیلابی که در واپسین روزهای سال 97 در مازندران جاری شد ، بیش از 15 هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف در استان خسارت زد.
استان مازندران سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 250 هزار نفرشان تحت پوشش بهزیستی هستند. 45 هزار نفر از مددجویان بهزیستی مازندران را معلولین جسمی و حرکتی تشکیل می دهند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار