معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان:
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: دانشگاه‌ها به حوزه مشکلات و مسائل بعد از سیل توجه داشته باشند و پیشنهادات و راهکارهای خود را در این زمینه ارئه دهند.
کد خبر: ۷۳۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 15 April 2019

علی‌حسین حسین‌زاده در جلسه هم اندیشی دانشگاهیان درخصوص مدیریت سیل و مسوولیت اجتماعی دانشگاه که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهارکرد: اکثر گروه‌های دانشگاهی در حوزه‌های مختلف کمک‌رسانی برای مقابله با سیل حضور دارند که باید توجه داشت در حوزه مشاوره، دامپزشکی و.. به چه شکلی عمل کنیم.

وی افزود: خوزستان در برداشت گندم کشور، رتبه اول یا دوم را دارد و بخش عمده‌ای از گندم کشور را خوزستان تامین می‌کند. زمین‌های نیشکر خوزستان، 120 هزار هکتار هستند که بخش زیادی از آن‌ها زیر آب رفته‌اند. پس از چند سال خشک سالی امسال برای کشاورزان سال خوبی بود و کشت فراوانی انجام دادیم. کشاورزان می‌توانستند برداشت خوبی داشته باشند اما بخش عمده این زمین‌ها در زمان برداشت محصول به زیر آب رفت و کشاورزان با وضعیت سختی بعد از سیل نیز مواجه است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در دانشگاه باید به مشکلات بعد از سیل توجه داشته باشیم. بحث سیل هنوز اتمام نیافته است. آمار و کارشناسی ما کارشناسی دقیقی نیست. مسائل علمی و کارشناسی خیلی مطرح نبوده است. مشکلات ما نشان می‌دهد که ما چندان رویکرد علمی و کارشناسی نداشته‌ایم و حاکمیت کارشناسی و علمی، چندان وجود ندارد.

حسین‌زاده گفت: از دوستان خواهش می‌کنم به بحث مشکلات بعد از سیل و نحوه برخورد با این مسائل توجه داشته باشند و پیشنهادات و راهکارهای خود را ارائه دهند. این مسائل باید جمع‌بندی شود. مشکلات بسیار وسیع هسنتد و اعتبارات بسیار فراوانی برای رفع آن‌ها نیاز است. در بحث‌های اجتماعی فرهنگی و نارضایتی‌هایی که در کشور وجود دارد و همچنین بحث فرسایش اعتماد ملی و...، همه این‌ها می‌تواند پیامدهای اجتماعی زیادی در بر داشته باشد.

وی تصریح کرد: دولت درخواست داده است تا 2 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای کمک به سیل زدگان برداشت کند. امیدواریم با این درخواست موافقت شود تا به این ترتیب بخشی از مشکلات مردم حل شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار