بحرینی مقدم تشریح کرد:
رییس ستاد پشتیبانی، امدادرسانی و اسکان سیل‌زدگان خوزستان با بیان اینکه 26 شهر و 144 روستا خوزستان متاثر از سیلاب استان هستند، گفت: تعداد اردوگاه‌های اسکان اضطراری سیل‌زدگان خوزستان 91 اردوگاه است که همه آن‌ها سازماندهی شده‌اند و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته از سوی دستگاه‌های مختلف به آن‌ها خدمات‌رسانی می‌شود.
کد خبر: ۷۳۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 15 April 2019
سید علی بحرینی مقدم در نشست خبری اظهار کرد: به دلیل پهنه سیلاب در سراسر استان و درگیر شدن بخش‌های مختلف، با مراحل چهارگانه مدیریت بحران در استان مواجه هستیم و از این رو هر چهار مرحله مدیریت بحران را پیگیری و برنامه‌ریزی می‌کنیم تا بتوانیم شرایط را به بهترین شکل مدیریت کنیم. 
 
وی با بیان اینکه متاسفانه با توجه به حجم بالای آب ورودی در استان، شرایط دشوار است، افزود: سازماندهی تجهیزات و امکانات برای خدمت رسانی و عملکرد در هر چهار مرحله مدیریت بحران به صورت همزمان کاری بسیار دشوار و سخت است به شکلی که در یک نقطه باید به فکر بازسازی و در نقطه‌ای به دنبال پیشگیری باشیم.
 
رییس ستاد پشتیبانی، امدادرسانی و اسکان سیل‌زدگان خوزستان تصریح کرد: پیگیری مسایل و مشکلات مردم برای بازگشت به منازل، بررسی نیازهای مردم در بخش‌های مختلف، خدمات‌رسانی و پیشگیری از وقوع حوادث در برخی از مناطق و...گستردگی و تنوع کارها را زیاد کرده است اما تا به امروز همه اطلاعات را دسته‌بندی کرده‌ایم و توانسته‌ایم شرایط را تحت مدیریت خود کنترل کنیم.
 
بحرینی مقدم ادامه داد: در روزهای ابتدایی وقوع سیلاب در خوزستان نرم‌افزار جامعی برای دریافت اطلاعات مناطق نداشتیم اما اکنون این کار به صورت فیزیکی در حال انجام است به شکلی که روزانه اطلاعات جمع‌آوری و در آن زمینه تصمیم‌گیری و کار اجرایی می‌شود. 
 
وی عنوان کرد: باید روزانه در جریان اطلاعات اردوگاه‌های اسکان اضطراری باشیم تا بتوانیم نیازهای همه این اردوگاه‌ها را در زمینه‌های مختلف تامین کنیم. این اطلاعات به صورت روزانه پس از دریافت در اختیار سازمان‌های مسول قرار داده می‌شود تا آن‌ها بتوانند نسبت به خدمت‌رسانی مناسب اقدام کنند.
 
26 شهر و 144 روستا خوزستان متاثر از سیلاب هستند 
 
رییس ستاد پشتیبانی، امدادرسانی و اسکان سیل‌زدگان خوزستان گفت: در حال حاضر شهرهای متاثر از سیلاب در خوزستان 26 شهر هستند که در آن‌ها نسبت به خدمات‌رسانی و برنامه‌ریزی برای بهبود شرایط اقدام می‌شود. همچنین 144 روستا در خوزستان در محاصره سیل قرار دارند و دچار آبگرفتگی شده‌اند.
 
بحرینی مقدم ادامه داد: تناقض‌ها در ارائه آمار از سوی مسولان به دلیل سرعت در تغییر شرایط مناطق است به شکلی که گاها یک مسول آماری از شهرهای محاصره از سیلاب ارائه می‌دهد اما با گذشت چند ساعت بر این آمار افزوده می‌شود و این مساله دلیل تناقض‌هایی است که در ارائه برخی آمار وجود دارد اما در مجموع آمارهای ارائه شده صحیح هستند.
 
وی گفت: از ابتدای بحران تا به امروز 234 روستا با جمعیت 106 هزار نفر متاثر از سیل بوده‌اند که برخی از روستاها مشکلشان حل شده و برخی هنوز با مشکلاتی مواجه هستند و به منازل خود بازنگشته‌اند.
 
91 اردوگاه اسکان اضطراری در خوزستان برپا است
 
رییس ستاد پشتیبانی، امدادرسانی و اسکان سیل‌زدگان خوزستان در خصوص آمار اردوگاه‌های اسکان اضطراری اظهار کرد: تعداد اردوگاه‌های اسکان اضطراری سیل‌زدگان خوزستان 91 اردوگاه است که همه آن‌ها سازماندهی شده‌اند و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته از سوی دستگاه‌های مختلف به آن‌ها خدمات‌رسانی می‌شود.
 
بحرینی مقدم عنوان کرد: اردوگاه‌هایی که سیل‌زدگان در آن‌ها ساکن هستند، اردوگاه‌های کاروان راهیان نور، ورزشگاه‌ها، مدارس و اردوگاه‌های هلال احمر است که ظرفیت اسکان بیش از 50 هزار نفر در آن‌ها وجود دارد و تاکنون22  هزار نفر در آن‌ها ساکن هستند.
 
وی با بیان اینکه جمعیت برخی از اردوگاه‌ها شناور است، ادامه داد: این اردوگاه‌ها جمعیت شناور دارند زیرا برخی از شهرها و روستاهایی که تخلیه شده‌اند، تعدادی از ساکنین در آن مناطق مانده‌اند و برای مثال در زمان صرف غذا در اردوگاه‌ها تردد می‌کنند و این شرایط باعث شده که جمعیت برخی از اردوگاه‌ها شناور باشد.
 
کمبود چادر نداریم 
 
رییس ستاد پشتیبانی، امدادرسانی و اسکان سیل‌زدگان خوزستان در خصوص توزیع اقلام امدادی میان سیل‌زدگان گفت: تاکنون21  هزار و 400 تخته چادر در سراسر استان میان سیل‌زدگان توزیع شده است و در این زمینه سعی شده تا با مدیریت، کار توزیع انجام شود و کمبودی نیز در این زمینه نیست. به لحاظ فراوانی و تعداد چادر، در خوزستان چادر کم نداریم و علی رغم توزیع بیش از 21 هزار تخته چادر همچنان چادر در انبارها داریم.
 
وی ادامه دارد: همچنین42  هزار و 739 تخته پتو و بیش از 28  هزار تخته موکت میان سیل‌زدگان توزیع شده است.
 
بحرینی مقدم ادامه داد: توزیع بیش از112  هزار قوطی کنسرو، 9هزار و 109 کیلوگرم نایلون، 99هزار و 560 بسته نان، 24  هزار و 312 کیلوگرم برنج و یک میلیون و 500 هزار بطری آب معدنی از دیگر اقلام توزیع‌شده میان سیل‌زدگان خوزستان است.
 
توزیع بیش از 13 هزار بسته بهداشتی میان سیل‌زدگان 
 
وی با اشاره به اینکه اقلام 22 گانه هلال احمر دارای بسته بهداشتی نیست، عنوان کرد: زمانی که متوجه شدیم که اقلام 22 گانه هلال احمر دارای بسته‌های بهداشتی نیست، به سرعت با هماهنگی‌هایی که صورت گرفت درخواست بسته بهداشتی دادیم و در این زمینه تا کنون بیش از 13 هزار بسته بهداشتی میان سیل‌زدگان خوزستانی توزیع شده است و بیش از 10 هزار بسته بهداشتی دیگر نیز آماده توزیع داریم.
 
استان‌های معین خدمات لازم را ارائه کرده‌اند 
 
رییس ستاد پشتیبانی، امداد رسانی و اسکان سیل‌زدگان خوزستان با اشاره به اینکه در استان با هر 4 مرحله مدیریت بحران به صورت همزمان مواجه هستیم، گفت: با دستور وزیر کشور 5 استان به عنوان استان‌های معین خوزستان معرفی شده‌اند تا نسبت به رفع نیازهای ما اقدام کنند و خوشبختانه هر کدام به بخش‌هایی که برای آن‌ها تعریف شده است خدمات لازم را ارائه کرده‌اند.
 
بحرینی مقدم با بیان اینکه مجموعه ماشین‌آلاتی که در سراسر استان مشغول به کار هستند، بیش از 1300 دستگاه است، عنوان کرد: استان‌های معین تا به امروز 590 دستگاه ماشین آلات و بیش از 206 هزار قلم کالا و خدمات را وارد استان کرده‌اند. همچنین بیش از 739 نفر نیروی انسانی برای کمک به مناطق سیل‌زده از استان‌های معین وارد خوزستان شده است.
 
تا به امروز هیچ فردی در مدارس و اردوگاه‌های اهواز مستقر نشده است 
 
وی گفت: با توجه به اخطارهایی که برای برخی از مناطق شهرستان اهواز ارائه شد، 115 مدرسه را برای اسکان مردم آماده کردیم و تقسیم کار لازم صورت گرفت تا در صورت نیاز مردم در این مدارس و اردوگاه‌ها مستقر شوند اما تا به امروز هیچ فردی در مدارس و اردوگاه‌های اهواز مستقر نشده است اما این ظرفیت آماده و پابرجا است تا در صورت نیاز از آن استفاده شود.
 
رییس ستاد پشتیبانی، امدادرسانی و اسکان سیل‌زدگان خوزستان با بیان اینکه در روزهای ابتدایی سیلاب خوزستان یکی از مشکلات در مناطق سیل زده بحث سرویس بهداشتی و حمام بود، گفت: تا به امروز 424 سرویس بهداشتی و 64 چشمه حمام سیار وارد استان شده که تاکنون 324 سرویس بهداشتی و 64 حمام سیار نصب شده است و باقی نیز در حال نصب در مناطق موردنظر هستند.
 
برای سیل‌زدگان "اسکان کارت" تعریف می‌شود 
 
بحرینی مقدم گفت: در حال طراحی یک نرم‌افزار جامع برای نیازها، کمپ‌ها و دیگر اطلاعات اشخاص هستیم تا بتوانیم خدمات رسانی را در شرایط بحران به بهترین شکل اجرایی کنیم. همچنین بر روی بحث "اسکان کارت" در حال کار کردن هستیم تا بتوانیم کار شناسایی افراد را به صورت کامل‌تر و بهتری انجام دهیم تا مصرف کنندگان واقعی از خدمات بهره‌مند شود و سوءاستفاده‌ای در این زمینه انجام نگیرد.
 
وی با بیان اینکه بر اردوگاه‌ها مسلط و اشراف اطلاعاتی داریم، تصریح کرد: بر اساس اطلاعاتی که در اختیار داریم و بر اساس شرح وظایف، شرایط را کنترل و مشکلات را حل می‌کنیم. 
 
 رییس ستاد پشتیبانی، امدادرسانی و اسکان سیل‌زدگان خوزستان عنوان کرد: با توجه به شرایط استان در بحث سدها و حجم رودخانه‌ها در استان باید سالانه مانورهایی برای مقابله با شرایط سیلاب در خوزستان برگزار شود تا شاهد عدم هماهنگی در چنین شرایطی نباشیم.
 
در اردوگاه‌ها فعلا به غذا نیاز نداریم
 
بحرینی مقدم با بیان اینکه در اردوگاه‌ها فعلا به غذا نیاز نداریم و به اندازه کافی میان سیل‌زدگان غذای گرم توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: خیرین و موکب‌داران، کمک‌هایی به غیر از غذا ارائه دهند و نسبت به توزیع مواد شوینده، پوشاک و... اقدام کنند یا غذا را با تاخیر و در زمان نیاز توزیع کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار