نماینده مردم شوش در مجلس گفت: در شهرستان شوش به حدود ۲۵ روستا آب وارد شد که در ۱۰ روستا آب به حدود ۲ متر رسیده است و در ۱۵ روستا نیز آب بخش‌هایی از آن‌ها را احاطه کرده است.
کد خبر: ۷۳۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴ 14 April 2019

سید راضی نوری نماینده مردم شوش اظهار کرد: با توجه به این‌که شهرستان شوش در میان دو رودخانه دز و کرخه قرار دارد تعداد زیادی از روستاهای شوش مورد تهدید سیلاب قرار گرفتند و تقریباً برای ۷۰ روستا دستور تخلیه صادر شد که ۴۴ روستا با مقاومت مردم از ورود آب به روستاها ممانعت شد.

وی افزود: در شهرستان شوش به حدود ۲۵ روستا آب وارد شد که در ۱۰ روستا آب به حدود ۲ متر رسیده است و در ۱۵ روستا نیز آب بخش‌هایی از آن‌ها را احاطه کرده است و وسایلی که مردم بر پشت‌بام‌ها گذاشتند به دلیل بارش باران دچار آسیب شد.

نماینده مردم شوش در مجلس با اشاره به بازسازی ۱۰۰درصدی برخی روستاها، عنوان کرد: قسمتی از جاده ارتباطی برخی روستاها به دلیل هدایت آب شکافته شد و اکنون حدود ۱۸ روستا جاده ارتباطی آن‌ها قطع است و به‌وسیله بالگرد و قایق‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران به آن‌ها امدادرسانی می‌شود.

وی گفت: عمده معیشت مردم روستاهای شوش از کشاورزی و دامداری بود که به دلیل سیلاب از بین رفت.

نوری گفت: دو روستا در مسیر خسرج وجود دارد که از دولت درخواست شد که با توجه به گرمای روزهای آینده کانکس‌های برای مردم منطقه اختصاص دهند.

 

منبع: فارس

برچسب ها: سیل خوزستان ، سیلاب ، شوش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار