مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از کارگران بیکار سیل خوزستان خواست برای دریافت معرفی‌نامه بیمه بیکاری به ادارات کار شهرستان مراجعه کنند.
کد خبر: ۷۳۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 15 April 2019

حسن نسیمی از دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای برقراری بیمه بیکاری به کارگرانی که بنگاه‌های اقتصادی‌شان در اثر سیلاب آسیب دیده، خبر داد و گفت: توافق نامه‌ای میان معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سرپرست سازمان تامین اجتماعی به امضا رسیده است.

وی افزود: پیرو این توافق نامه، ضمن تشکیل کمیته استانی متشکل از اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان و سازمان تامین اجتماعی استان، دستور لازم برای اجرای سریع این توافق نامه به ادارات و شعب شهرستانی در استان خوزستان ابلاغ شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: بر اساس اعلام این کمیته، کارگران خوزستانی- که محل کار آن‌ها به دلیل سیل اخیر تعطیل شده است- برای بهره‌مندی از مزایای بیمه بیکاری می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی و پرینت سابقه بیمه متعلق به دی یا بهمن ماه ۹۷ به ادارات تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان محل اقامت خود مراجعه و سپس با دریافت معرفی‌نامه ظرف یک روز، برای دریافت بیمه بیکاری در شعب سازمان تامین اجتماعی حضور یابند.

نسیمی یاد آور شد: این مقرری تا زمانی برقرار است که محل کار به دلیل سیل تعطیل باشد و در صورت راه‌اندازی مجدد کارگاه و فراهم شدن زمینه اشتغال، مقرری بیمه بیکاری قطع می‌شود.

وی همچنین از دستور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به رییس بازرسی کار برای تحقیق و بررسی برآورد خسارت وارده به واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: بازرسان اداره کار مکلف شدند با حضور مستمر در واحدهای فعال استان و انجام بازرسی‌های ایمنی و حفاظتی تلاش کنند از هر گونه حادثه منجر به محرومیت نیروهای کار شاغل در واحدها به ویژه واحدهایی که در خطر وقوع سیل و آبگرفتگی هستند، جلوگیری شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار