مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: وقوع سیلاب اخیر در خوزستان تاکنون 83 هزار و 497 میلیارد ریال خسارت به این استان وارد کرده است.
کد خبر: ۷۳۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ 15 April 2019
کیامرث حاجی زاده اظهار کرد: وقوع سیلاب اخیر در خوزستان تاکنون 83 هزار و 497 میلیارد ریال خسارت به این استان وارد کرده است.

وی افزود: این رقم میزان نهایی خسارات نیست و همچنان برآوردها در حال انجام است.

وی افزود: این خسارات در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی ( زراعی، باغی، دام و طیور، ساختمان و تاسیسات)، واحدهای مسکونی( بازسازی، تعمیری، لوازم خانگی معیشتی، تجاری)، ماشین آلات سبک و سنگین، عشایر، راه های ارتباطی، راه آهن، معابر شهری، آب شهری و روستایی، تاسیسات آب و فاضلاب، تاسیسات شبکه برق، تاسیسات زیربنایی گاز، و ... بوده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد: تاکنون 270 روستا به صورت کلی و جزیی تخلیه شده اند که از این تعداد 114 روستا دچار آبگرفتگی شده اند.

وی با اشاره به آماده سازی 91 اردوگاه در سطح خوزستان بیان کرد: تاکنون 120 هزار نفر در پادگان ها ، مدارس، مساجد، حسینیه ها، چادرها، و دیگر مکان های اسکان اضطراری اسکان داده شده اند.

طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خوزستان شده است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار