شهردار اهواز مطرح کرد:
شهردار اهواز با اشاره به تجربه 3250 مترمکعب دبی آب در رودخانه کارون، گفت: اکنون شهر اهواز برای دبی بیش از این میزان نیز آمادگی دارد.
کد خبر: ۷۳۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 19 April 2019

منصور کتانباف با اشاره به وضعیت کنونی شهر اهواز اظهار کرد: در خصوص جلوگیری از ورود آب رودخانه کارون در شهر اهواز کار به خوبی انجام شد و اکنون دغدغه‌ای از ورود آب رودخانه به اهواز وجود ندارد.

وی با اشاره به سیلاب روزهای گذشته افزود: رودخانه کارون در مقطع اهواز دبی 3250 مترمکعب بر ثانیه را تجربه کرده است و اکنون اهواز برای دبی بیش از این میزان نیز آمادگی دارد.

شهردار اهواز گفت: محلاتی مانند عین 2، بخشی از گلدشت و گلبهار دچار آبگرفتگی شدند که استاندار خوزستان جهت پیشگیری از خطرات احتمالی اعلام کرد سالمندان، زنان و کودکان این مناطق منازل خود را تخلیه کنند ولی جوانان جهت حفظ مناطق ماندند.

کتانباف بیان کرد: بامداد امروز جلسه‌ای با فرمانداری و شرکت آبفا در خصوص دفع و جمع‌آوری فاضلاب و بازگشایی بخشی از جاده‌های ساحلی شهر اهواز برگزار شد که در این راستا از امروز اقداماتی در حال انجام است.

وی عنوان کرد: همچنین وظایف روتین شهرداری از جمله نظافت و جمع‌آوری پسماند در حال انجام است.

شهردار اهواز گفت: سرریز روان‌آب‌ها از بالادست به سمت اهواز در حال حرکت است ولی مشکلی که به این دلیل ایجاد شده، مدیریت شده است. امیدواریم ظرف چند روز آینده مشکل به صورت کامل رفع شود.

کتانباف در خصوص لایروبی رودخانه کارون، بیان کرد: متولی رودخانه کارون سازمان آب و برق خوزستان است و در صورت اینکه این سازمان برنامه‌ای داشته باشد که نیاز به همکاری شهرداری باشد در خدمت آنها هستیم.

شهردار اهواز گفت: تنها ساخت و سازهای مجاور رودخانه و در حریم کارون، سازه‌هایی هستند که مشکلی برای عبور آب ایجاد نمی‌کنند. شهرداری اهواز در بلوارهای ساحلی سرویس بهداشتی احداث کرده و بیشترین سازه شهرداری در بلوارهای ساحلی سرویس‌های بهداشتی و یا دفاتر خدماتی است. در حریم رودخانه کارون کمترین ابنیه متعلق به شهرداری است. هیچ کدام از رستوران‌ها در حریم رودخانه در مالکیت شهرداری نیست و شهرداری نقشی در ساخت و ساز آنها ندشته است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار