مدیرکل دامپزشکی خوزستان خبر داد:
مدیرکل دامپزشکی خوزستان از نظارت بر دفن بهداشتی تلفات دام و طیور در مناطق سیل‌زده خبر داد.
کد خبر: ۷۳۴۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱ 15 April 2019

دکتر مصطفی کنارکوهی اظهار کرد: نیروهای دامپزشکی در مناطق سیل‌زده در حال پاکسازی و دفن لاشه دام‌ها به طریق بهداشتی هستند و بر دفن و معدوم‌سازی تلفات دام و طیور نظارت بهداشتی می‌کنند.

وی با اشاره به انجام اقدامات بهداشتی و درمانی از سوی اکیپ‌های دامپزشکی، افزود: ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها در مناطق سیل‌زده و در معرض خطر سیل لاشه دام‌های تلف شده را جهت جلوگیری از انتشار بیماری، تجمع حشرات موذی و آلودگی زیست محیطی با همکاری دستگاه‌های متولی به صورت بهداشتی دفن می‌کنند.

کنارکوهی تصریح کرد: در همین راستا اکیپ‌های دامپزشکی به سرعت نسبت به جمع‌آوری لاشه‌ها و دفن بهداشتی آنها با همکاری‌های بین بخشی و سپس ضدعفونی و سمپاشی منطقه اقدام می‌کنند.

وی گفت: پیرو دریافت گزارش‌هایی مبنی بر تلفات 20 هزار قطعه‌ای در یک واحد مرغداری گوشتی سیل‌زده در شهرستان دشت آزادگان اکیپ دامپزشکی به محل اعزام شد و بر جمع‌آوری و دفن تلفات نظارت بهداشتی داشتند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: از دامداران و مرغداران مناطق سیل‌زده می‌خواهیم در صورت مشاهده لاشه‌های تلف شده سریعا موضوع را از طریق پیامک به سامانه ۳۰۰۰۷۲۰۰۱۵۱۲ دامپزشکی اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به نظارت بر دفع بهداشتی آنها اقدام شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار