سرپرست فرمانداری حمیدیه عنوان کرد:
سرپرست فرمانداری حمیدیه گفت: واکسیناسیون بیش از 2 هزار و 116 نفر انجام شده است و در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد اما مشکل اصلی ما نبود سرویس بهداشتی و حمام مخصوصا در محل اسکان اضطراری روستایی است.
کد خبر: ۷۳۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ 15 April 2019

شاهین هاشمی اظهار کرد: سطح آب رودخانه دز در حمیدیه و روستاهای آن یک تا یک و نیم متر پایین آمده است اما برنامه‌ریزی جهت استحکام بخشی سیل‌بند ادامه دارد زیرا احتمال بارندگی جدید وجود دارد. همچنین این سیل‌بند به عنوان نقطه‌ای برای حریم رودخانه و جلوگیری از وقوع سیلاب‌های احتمالی مطرح است.

وی افزود: بعد از فروکش نسبی آب رودخانه و فشاری که در خصوص احتمال آبگرفتگی به شهر حمیدیه وارد شد اکنون تمرکز ما بر وضعیت اردوگاه‌ها است.

سرپرست فرمانداری حمیدیه گفت: چهار اردوگاه جهت اسکان سیل‌زدگان برپا شده است که یک هزار و 749 خانوار شامل جمعیتی بالغ بر 7 هزار و 540 نفر در این اردوگاه‌ها اسکان داده شده‌اند.

هاشمی ادامه داد: همچنین جمعیت روستایی بالغ بر 2 هزار و 500 نفر وجود دارد که به علت مراقبت از احشام مایل هستند در اطراف منازل خود باشند و در تپه‌های جنگل‌ها در خسرج اسکان یافته‌اند.

وی عنوان کرد: مشکلی که در حمیدیه داشتیم همزمان سیل‌زدگی جامعه روستایی و لزوم مقابله با ورود آب به روستا بود. زمانی که سیل 15 روستا را تهدید کرد و مردم مجبور به تخلیه منازل خود شدند، با خطر آبگرفتگی شهر حمیدیه با جمعیت 23 هزار نفری نیز مواجه شدیم. در این شرایط همه انرژی ما جهت حفاظت از شهر صرف شد. از طرف دیگر اهالی روستاها را نیز پشتیبانی کردیم.

سرپرست فرمانداری حمیدیه افزود: در روزهای نخست راه‌های ارتباطی روستاها قطع شده بود و هنوز برخی روستاها راه‌های ارتباطی ندارند. اکنون با فروکش کردن آب وضعیت برخی روستاها بهتر شده است.

هاشمی تصریح کرد: اکنون وضعیت اردوگاه‌ها بهتر شده است. کمبودهای اردوگاه‌ها از نظر غذا و چادر تا حدود زیادی برطرف شده است. همچنین احتمالا امروز برق مسیر روستایی و آب شرب وصل می‌شود. منازل پنج تا شش روستا دچار آبگرفتگی هستند که اهالی این روستاها باید همچنان در اردوگاه‌ها حضور داشته باشند.

وی با اشاره وضعیت بهداشت در محل‌های اسکان سیل‌زدگان، گفت: واکسیناسیون بیش از 2 هزار و 116 نفر انجام شده است و در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد اما مشکل اصلی ما نبود سرویس بهداشتی و حمام مخصوصا در محل اسکان اضطراری روستایی است.

سرپرست فرمانداری حمیدیه گفت: با توجه به اینکه 200 نقطه خوزستان دچار سیل‌زدگی است، امکانات به وفور وجود ندارد.

هاشمی عنوان کرد: استان کرمان به عنوان استان معین ما معین شده است و 260 چشمه سرویس بهداشتی سیار به حمیدیه وارد شده است که امیدواریم تا دو سه روز آینده همه روستاها را پوشش دهند. شاید برخی از این سرویس‌های بهداشتی به حمام تبدیل شوند. همچنین به مخازن آب برای شست‌وشو نیاز داریم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار