مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه با اشاره به فوت حدود یازده هزار نفر در استان طی سال گذشته، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها و تومور‌ها را عمده‌ترین علت مرگ و میر کرمانشاهیان در این سال عنوان کرد.
کد خبر: ۷۳۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ 14 April 2019

به گزارش  تابناک به نقل از ایسنا،صادق خدادادی  از ثبت فوت 10 هزار و 976 نفر در سال گذشته در سطح استان خبر داد و افزود: از این تعداد 6518 نفر مرد و 4458 نفر زن بوده اند.

وی مهم ترین علت مرگ این افراد را بیماریهای قلبی و عروقی عنوان کرد و افزود: با فوت 4816 نفر بر اثر بیماریهای قلبی و عروقی، این بیماری ها همچنان پیشتاز علت مرگ و میر در استان هستند.

وی افزود: سرطان ها و تومورها نیز در رتبه بعدی قرار دارند و سال گذشته 1401 نفر بر اثر این دسته از بیماریها در استان جان خود را از دست دادند.

خدادادی از حوادث غیرعمد و بیماریهای دستگاه تنفسی به عنوان دیگر علل عمده مرگ و میر در استان در سال گذشته نام برد و افزود: سال گذشته 761 نفر بر اثر حوادث غیرعمد از جمله تصادفات رانندگی و 713 نفر نیز بر اثر بیماری های دستگاه تنفسی جان خود را از دست دادند.

وی افزود: سال گذشته همچنین 269 نفر بر اثر بیماریهای حول تولد، 217 نفر بر اثر بیماریهای دستگاه ادراری و تناسلی، 186 نفر بر اثر بیماری های دستگاه گوارش، 147 نفر بر اثر بیماریهای غدد تغذیه و متابولیسم، 145 نفر بر اثر بیماریهای عفونی و انگلی و 120 نفر بر اثر بیماری های مادرزادی و کروموزومی جان خود را از دست دادند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بیماری های سیستم عصبی با 63 مورد، بیماریهای خونساز و دستگاه ایمنی با 44 مورد، بیماری های اسکلتی و عضلانی با 17 مورد، بیماری های روانی و اختلال رفتاری با 12 مورد، عوارض حاملگی و زایمان با هشت مورد و بیماری های جلد و زیرجلد با چهارمورد از دیگر علل مرگ و میر در استان در سال گذشته بودند.

خدادادی افزود: همچنین در سال گذشته علت مرگ 932 نفر بصورت علائم و حالات بد تعریف شده ثبت شده و 26 نفر هم براثر خشونت به وسیله دیگران جان باختند.

وی افزود: علت مرگ 1033 نفر هم بصورت نامعلوم ثبت شده و 56 نفر هم بنا به سایر عوامل فوت کردند.

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه سال گذشته شش نفر نیز در استان به شهادت رسیدند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار